marți, 12 februarie 2013

Un post urât , un nume frumos

Iar a sunat cineva . De data asta o fată . S-a şi recomandat . M-a ameninţat . Urât . Urât .
Acum cred că ştiu şi despre cine este vorba . Nu a fost prea inspirată folosirea numelui "prietenei" sale drept pseudonim .
V-am mai povestit în urmă cu vreun an şi jumătate despre eleva care îi destăinuia prietenei sale , în autobuz , faptul că nu mă suportă şi că nu voi scăpa ...
Deşi câtiva colegi au insistat să reclam discuţia la care ei au asistat , ca nişte călători cuminţi , şi să cer nişte măsuri ... n-am zis nimic . Este destul de trist că stârnesc antipatii atât de puternice elevilor , ar mai fi de folos şi nişte sancţiuni ?
Era atunci în clasa a IX-a şi doar atunci i-am fost prof. la o singură disciplină . A promovat greoi ( deşi mi-a reproşat acum că am lăsat-o corigentă ; poate a uitat şi nici nu ştie că n-am avut încă eleve corigente ) . Acum este  în clasa a XI-a . Am mai întâlnit-o rar pe holurile şcolii şi mereu a întors capul într-o încercare de sfidare ( întotdeauna mişcările ei mi s-au părut prea studiate , ca şi atunci când a concurat la Balul/bobocilor , la ale cărui repetiţii a pierdut multe ore de curs ) .
Nici acum nu am nimic în plus să-i transmit ...
Şi oricum a fost deja o zi grea ... un poliţist cu spoială de mediator a venit să-mi explice nevinovăţia copilului său şi modul eronat în care îi percep eu mesajele . Copilului chiar i-a venit să facă caca în timpul orei , chiar dacă este la liceu . De asta a făcut apoi o criză de isterie . I-a dat acasă chiloţii jos şi a văzut că nu minte ... avea chilotii pătaţi cu zeamă maro ! Chiar a plâns copilul . Ce nu pot înţelege ?
M-am străduit . Caca aş fi înţeles-o , dar caterinca ? Cum să stai să te joci pe telefon , să n-ai un caiet , să comentezi regulile , să sari peste mese şi scaune în oră , să ţipi la prof. în timpul lecţiei că vrei să mergi la director , circul ... toate când încerc să explic celor care vin la tablă cum să aşeze numerele unele sub altele când fac înmulţiri şi împărţiri?
Pe urmă a pus la îndoială abilitatea mea de a comunica cu elevii . A urmat şantajul emoţional cu evocarea unui episod suicidal din partea fiului . În cele din urmă a invocat morala creştină , iar când mi-a explicat cum va fi cu mine peste ani ...
Poate am să schimb numele jurnalului , este prea trist să fii prof în vremuri grele ... prea greu ... prea umilitor ... inutil ...
Poate ... crâşmadelux , maidanulcualbăstrele , morăriţadegardă , maidanulcupăpădii , păpădii ...

Niciun comentariu: