luni, 6 iulie 2009

Resturi

Motto :
“În loc să pregătim mecanici auto, tinichigii şi ospătari , ne facem toţi filozofi .” – Traian Basescu

- Dar de ăia pentru "tinichigii" nu strigaţi ?! întreabă trist domnul grizonat de lângă mine . Are o privire blândă deşi ochii săi au cearcăne adânci .
- Şi pentru ospătari ?! îi şoptesc în mintea mea necazul , încercând să-i susţin demersul măcar cu privirea şi gândul .
Nu-i răspunde nimeni , dar îşi păstrează calmul şi atitudinea demnă .
Mă întorc din când în când şi mai caut cu chipuri care să mă liniştească . Spre margine mai este un domn înalt , cu barba nerasă de câteva zile şi cu privirea rătăcindu-i nehotărâtă când pe un ziar mototolit , când spre ceilalţi . Nici dumnealui nu îndrăzneşte să spună ceva .
Avem vârste apropiate . Ne ţinem cumva pe la margine . Ne uităm amărâţi unii la alţii şi parcă plini de ruşine ne mutăm privirile în alte părţi când ni se întâlnesc .
Stăm îngrămădiţi în petecul de umbră de lângă zid . Mulţi sunt nervoşi , isterici , unii tineri , alţii în vârstă . Suntem o adunătură de chinuiţi , amărâţi , prăfuiţi , batjocoriţi . Părem rataţi . Ne studiem unii pe alţii cu milă , cu silă , cu ... înţelegere ?! Suntem trişti . Ne chinuim să trecem iar pas cu pas prin etapele găsirii unui loc de muncă pentru anul care va veni .
- Oamenii ăştia ! exclamă nemulţumit un fercheş agent de pază . Daţi-vă la o parte ! Parcă sunteţi de pe vremea lu' Răposatu ! strigă dirijându-ne în stânga şi-n dreapta ca să-şi facă loc prin mijlocul mulţimii . Parcă staţi ca pe timpuri la butelii sau la carne !
La uşa la care aşteptăm apare directorul unităţii şcolare . Ne ceartă . Zbiară . Schimbă regulile intrării . Adică el va hotări ce şi cum ... că altfel închide uşa ! Şi-atât ! Şi cică n-a mai văzut aşa hal de profesori ! eek Eu am mai văzut directori ... în halul lui ! biggrin Avantaj ... eu ! smile
După câteva ore , gloata se împuţinează . Eu am rămas încă lângă ziduri . Şi domnii aceia care-mi plac ! biggrin Mă consolez cu îndrăzneală : cine se aseamănă ... se adună pe lângă ziduri ! razz
Ce-or fi predând ? Poate istorie , religie ?! Nu . Aceia au fost deja strigaţi . Mate , fizică , română , sport __ nu-s aici . Au intrat şi cei de geografie , de arte , de economie , de consiliere ...
eek Nu ... sigur nu pedau aceleaşi lucruri ca şi mine ! Sunt prea ... frumoşi pentru aşa ceva ! biggrin
- Ei , hai să intre şi filozofia şi ... restul ! răcneşte din prag directorul privindu-i ironic pe cei doi domni încă răbdători .
eek Aaa ! Erau filozofi ! Bănuiam eu ... biggrin
Şi uite-aşa înaintăm ... şi ce puţini suntem şi câte resturi pentru noi !

2 comentarii:

ZuZu spunea...

Cu ce ocazie a fost?

Margot spunea...

Validarea/dosarelor/depuse/pentru/Concursul/de/suplinire/titularizare/de/anul/acesta.