sâmbătă, 22 ianuarie 2011

Afecţiuni - partea I

 - Am ajuns să-mi fie ruşine că sunt/prof. aici . Pentru bătăi , ameninţări , şantaj , limbaj vulgar ... trebuie 2 la purtare . Ei nu sunt la prima abatere . Nu le putem permite să meargă mai departe tolerându-le un astfel de comportament ! afirmă profund supărat proful ridicat în picioare în mijlocul sălii .
- Să cerem părerea psihologului , vine sfatul împărătesei .
- Nu cred că este bine să fim atât de duri . Aceşti copii caută afecţiune , dacă aţi şti cum vin după mine şi mă caută ... Vin şi mă întreabă  : "Ce mai faceţi , doamna ? " Au anumite nevoi emoţionale şi trebuie să ţinem cont de ele .
:-/ Afecţiune ?! Dooohhh ! Eu nu ...nu . Şi când mă gândesc ... uite , tocmai căuta unul înainte să-şi bage  >-) în ceva  când m-a atins cu umărul , din greşeala , în înghesuiala de pe hol ... şi eu i-am spus rece să încerce să-şi rezolve problemele la toaletă ! Dooohhh ! Căuta afecţiune ! Clar ... am probleme !
*
- Au intrat cu vin/fiert în şcoală/de dimineaţa , de la ora 6 si 50 ! Şi mai sunt şi-n clasa/a/IX-a ! Unde vom ajunge cu ei peste ani ? ne-ntreabă supărat unul dintre marii dregători . Trebuie să-i sancţionăm drastic !
Colega mea vrea să-i apere pe cei doi . I-am sugerat să sublinieze faptul , recunoscut şi de ei , că nu şi-au dat seama că-i alcool şi nici că au intrat cu el în şcoală , că n-au gândit prea mult , decât că-i ceva să-i încălzească . Se vinde aşa ceva şi-n parcuri , lângă locurile de joacă ... lîngă şcoală ... Nu mă ascultă . Susţine doar că n-au avut abateri până acum şi că sunt elevi/conştiincioşi , cu note bune , că au participat la acţiunile/extraşcolare  comportându-se corect . Am fost şi eu împreună cu ea şi cu/elevii la muzeu . Confirmă şi alţi profi . Se declanşează dispute . Aşa poti să/omori/pe unul , deşi ai avut un comportament exemplar până atunci  ... Se ajunge departe ... 
- Să cerem părerea psihologului , vine sfatul împărătesei .
- Trebuie să aplicăm o sancţiune dură în acest caz ! vine năucitor de repede şi brutal răspunsul glăsuit suav . Propun nota 2 ! Am să realizez nişte şedinte de consiliere cu ei ...
:-/ ... clar ... eu ... eu am niste afecţiuni ?! Ăia-s băieţi isteţi ...
Ajung să votez pentru 4 ca să nu iasă 2 ! :(
Mă ia cu groază . Şi-aşa mă durea capul . Probabil împărăteasa a uitat că vorbeşte la microfon când ţipă . Mai bine aş vinde vin/fiert într-o crâşmă . Oricum aş câştiga mai mult decât 1030 de lei , aş avea poate şi de mâncare şi aş suporta mai uşor totul . Dacă auziţi de vreun angajator isteţ , să-mi spuneţi ! Aş putea încerca şi să-i educ pe consumatori ... ;) :))
*
- A adus un pistol/cu/bile şi [...]
- Să cerem părerea psihologului , vine sfatul împărătesei . Ce sancţiune credeţi că este potrivită în acest caz , astfel încât să ţinem cont şi de nevoile lor emoţionale şi de nevoia de siguranţă a celorlalţi ?
- Nu ştiu . Chiar nu ştiu ce să zic în acest caz .
:-/... chiar nu mă aşteptam la asta !
:(

4 comentarii:

Cleo spunea...

Prietena mea este o sefa de centru, copiii fiind protejati in sistemul de stat.
Pe unii beneficiari îi cunosc şi eu.
Din start se stie ca nu poate aplica reguli clasice.
Am ras amar la povestea ta, dar e prea bine cunoscuta. Anarhia e in primul rand la cei care sunt factori de decizie sau sunt in relatie de autoritate cu copiii. Cum sa fie ordine la elevi cand sunt condusi haotic?
Cum pestele de la cap se impute si cum cu o floare nu faci primavara, poate ca e cazul sa te gandesti ca tu nu vei putea sa schimbi niciodata adultii. Sansele sunt tot la elevi. Daca ai energie. Daca nu, ori vei gasi un angajator istet (desi, ai sa de crucesti sa constati in timp ca aproape este si asta o utopie) ori te intaresti si astepti pensia aia mizerabila care ne asteapta pe toti, la sfarsitul vietii noastre. Daca avem viata atat de lunga.
Prietena mea, de mai sus, cauta cu politia o fata din sistem, fugita. O cauta toata lumea pe fata, dar stie si ea, cum banuiesc si eu, ca fata e dusa "la produs". Atitudinea prietenei este lejera. Cand stii cu ce ai de-aface, construiesti unde si cu ce se poate. Cum are parte si de tineri care fura, bat, beau sau se drogheaza are parte si de tineri care sunt studenti.
O nisa unde nu poti face nimic, o nisa unde poti sa ai satisfactii. Proportiia? Nu este egalitate in mod sigur. Dar exista suficienta detasare obtinuta din experienta si exista o maxima implicare acolo unde exista macar o sansa.

Iti doresc sa ajungi si tu la acea detasare care-ti permite sa nu te macinie si sa nu te inghita sistemul in care esti, si, deopotriva, sa gasesti nisa aia unde poti obtine satisfactie...daca schimbi un singur copil, daca sprijini unul singur, deja esti castigata. Nu castigi razboiul, dar castigi cu siguranta o batalie.

Margot spunea...

Sophie , energie nu prea mai am , nici măcar la propriu . Necesarul caloric reuşesc să-l acopăr doar cu mult zahăr ( cafea , napolitane , pufuleţi ) .
Măcinatul este specialitatea mea . :)) Sunt morăriţă , adică ar fi trebuit să fiu inginer morar .
Sunt supărată . Dar mă bucur c-ai trecut pe aici .

mosu spunea...

:) se cunoaste ca esti morarita! te macini prea mult, iti pasa prea mult, vezi prea multe...
mmm... si energie exista, trebuie doar sa te scuturi de urat si sa incolteasca oleaca frumosul, si vei gasi cu siguranta si energia si-o vei aduna de acolo de unde e risipita...

Margot spunea...

:) Moş frumos !