miercuri, 20 aprilie 2011

Vaci

Şefa consideră că trebuie să preia controlul lecţiei/demonstrative ţinute de colega mea . De peste rama subţire a ochelarilor , de aceeaşi nuanţă cu costumul şi cu cizmuliţele din piele de crocodil roşu lăcuit , ne ţintuieşte pe toţi :
- Să facem un "tur/de/galerie" . Mie mi-a plăcut planşa ei . Presupune multă muncă , talent , imaginaţie . Vouă care v-a plăcut ? Spune tu ! îl indică , autoritară , pe ghiduşul din mijlocul clasei , cu o mişcare a braţului descriind un larg arc de cerc terminat cu palma înclinată ca pentru a primi un "sărumâna" pe vârfurile degetelor .
- Tot aia ! răspunde indicatul , cu privirea jucăuşă pe sub bretonul geluit , în timp ce-mi pare că se luptă cu colţurile buzelor ca să-şi fixeze o mimică serioasă .
Un uger mare şi plin cu lapte duce vaca pe lângă o clădire reprezentând o unitate economică . În planul îndepărtat al picturii , soarele veghează deasupra unei fântâni . 
- Da ? Şi ţie ce ţi-a plăcut mai mult la această planşă ?
- Vaca . Mi-a plăcut mult vaca . Pe bune !
- :)) Da ?! De ce ?
Simt cum mă scufund , mă împrăştii ...
- Păi , cum aţi spus şi dumneavoastră , presupune multă muncă , talent , imaginaţie , ca să pictezi aşa frumos ... eu n-aş putea !
- Aşa , aşa ... foarte bine ! Ia loc ! Mai sunt şi alţii cărora le-a plăcut planşa asta ?
Aproape toţi ridică mâna ... nu pot să mă mai uit decât pe jos .
Îmi adun puterile şi mă îndrept spre perechea din ultima bancă . Fata ridică micuţa planşa înspre mine . Nu-i nevoie , am remarcat-o din primele clipe ale orei . Le spun şoptit :
- Mi-a plăcut planşa voastră . Este mică şi plină de ştersături , dar aţi respectat proporţiile şi aţi amplasat corect utilajele necesare acestui tip de spaţiu , respectând cerinţele fluxului tehnologic . Nu era treabă uşoară . Cred că voi v-aţi apropiat cel mai mult de scopul lecţiei . Vaci sunt peste tot . O fi frumoasă şi vaca aia , dar aceasta nu ar fi trebuit să fie o lecţie despre vaci şi nici despre talent , era de " organizare " !
Îmi zâmbesc complice şi-mi mulţumesc şoptit . Deprimantă complicitate .
- Tu când ai de gând să faci o lecţie/deschisă ? Ai văzut ce frumoasă oră a facut ea ? Şi doar e mult mai tânără decât tine ! Trebuie să aplici şi tu metode/moderne , ca ei să-şi fixeze mai bine ideile asociindu-le cu imagini . Treaba asta le rămâne !!! îmi explică şefa . Ai văzut ce mult le-a plăcut ?
- Nu pot acum , nu mă simt în stare , sunt obosită , sunt praf ...
- De ce ? Ce-ai făcut tu pentru această şcoală şi nu ştiu eu ?
- ... :(