miercuri, 25 mai 2011

Mimetisme

- Hai , gata , că m-am plictisit !
- Bine , 3 .
Dă din mână a lehamite . Mai are un 2 de la mine , dar la/practică are 10 , îi va ieşi/media . Îşi pune căştile-n urechi şi începe să facă semne obscene mişcându-şi degetul mijlociu aşa încât să-l vadă toţi . Ce mic pare ! Cu tot cu creastă , cercei şi deget !
- Vorbim când mai creşti ... , adaug .
- Hai , băăăăă , du-teee , că te-a lovit ! îi strigă unul mai isteţ , ce-i cu ochii pe mine .
Încerc să înnod firul lecţiei , dar e greu printre atîtea vorbe urâte . Păstrez greu şirul cuvintelor .
- Hai , sictir ! aruncă altul în spatele meu .
E puţin spaţiu între noi , un lat de bancă şi ceva . Îl apuc de guler şi-l trag în sus . E mare , are peste 80 de kg şi 17 ani . Zici c-am rămas suspendată ! Îi dau drumul , ca să fim egali . Îmi ocoleşte privirea .
- Băăăă , ai vazut ?! Cum se uită la el !!! aud comentariile aceluiaşi isteţ către colegul lui  şi asta mă aduce cu picioarele pe pământ .

Uşa se deschide oglindind o figură osoasă , uscată , ternă , încruntată a suferinţă şi repulsie . Recunosc lângă ea , chipul omului beat , adormit pe scaunul de lângă mine , şi-n partea cealaltă , pe cel al ţâncului ce mă-nghionteşte încercând să scape de pupăturile zgomotoase ale ţigăncii cu vestă din blană portocalie .
Încerc să-i zâmbesc figurii , dar nu-mi răspunde . Mă fixează uimită pe deasupra palmei cu care şi-a acoperit gura şi obrajii , apoi dispare când uşa autobuzului se închide iar .

- Doamnaaaa , Rădulescu face pe el ! Hihihihi !
- Bine că nu face pe tine .
- Asta a fost o glumă ?
- ... o încurajare ... căutam partea bună ...

Pentru toţi cei prezenţi am distribuit un rol şi-un ecuson . Doar eu am uitat de al meu .
- Felicitări pentru lecţie ! Am zis eu că tu nu eşti aşa cum zic ceilalţi ... tristă , tăcută , acră , mereu supărată , vorbind încet , închisă ... ( câte detalii  !!! :-O ) .  Le-am zis eu că tu te transformi la oră , eşti de nerecunoscut !
- :D:(

- Am auzit o elevă spunând în autobuz că vrea s-o bată pe aia de B... , cred că de tine era vorba ! mă anunţă cineva .
- :D ... nu mă interesează , elevii spun multe ...
- Poate nu te interesează pe tine , dar pe noi sigur ne interesează ! Mâine poate fi vorba de noi ! Trebuie să aflăm cine era şi să luăm măsuri ! Să vorbească şi psihologul cu eleva , să se ia legatura cu părinţii ...
- Cum să fie vorba de ea ?! Cum s-o bată pe ea ?! Tu n-o vezi ?! îmi sare cineva în ajutor . E aşa ... uită-te la ea !
- :-/:(

2 comentarii:

mosu spunea...

:) sunt curios cum aratai cu tipul ala agatat de guler...
ei, mai e un pic si se duce si anul asta...

Margot spunea...

arătam ... ca o mărgea la gât de balaur sau ca un balaur cu mărgea ?! frumoasă oricum ! :P :))
ei , mai e un pic şi-aşa se-mprăştie şiragul ...