duminică, 7 aprilie 2013

Sinapse

- Ce mai facem astăzi ? îndrăzneşte să mă întrebe Ana . De obicei ea nu întreabă . Doar ascultă . Are un chip blând , colegii ei cred că-i de tocilară .
- Vorbim iar .
- Am auzit că la altă clasă a fost frumos .
- ... adică ?!
- Au pus nişte obiecte într-un coşuleţ si au alergat cu el , dar trebuia să nu cadă ceva . S-au distrat .
- ... deh , noi putem vorbi !
N-o mulţumeşte răspunsul . Înţeleg că nici eu n-o să mă distrez .
- Mai vine cineva astăzi ? începe si M .
- Am auzit că R. si V. sunt pe drum .
- Nu ei . Dacă mai vine vreun om ...
- Om ?!
- Cineva care să fie important .
- Orice om e important . Vine . Poate-i important că va vorbi despre fericire .
- Da'l ştie lumea ?
- ... deh , nu l-am văzut chiar aşa de fericit .
Chiar vorbeşte despre fericire , nevoi si fericire , fericirea ca resursă sau mijloc de a ajunge la destinaţie şi fericirea ca scop . Habar n-aveam de dinainte . Şi despre prieteni , despre alunecări , căderi . Sau poate-i despre nefericire şi sinapse . Cred că neuronii mei stau zburliţi uitându-se unul la altul fără să-şi vorbească . Poate ar trebui să-i pun laolaltă într-un coşuleţ sau pe-un preş şi să fug ...
- Ce ne facem , Ana ?  întreb .
- Să mai stăm de vorbă .
- M-am săturat .
- Mie mi-a plăcut , spune Ana .

 sursa foto

2 comentarii:

mosu spunea...

:) schimbarea titlului blogului tau mi-a adus aminte de o poezie scrisa de mine mai demult tot despre un maidan cu papadii

cultivatorul de păpădii

cultiva păpădii
le însămânţa seara
când paşii se ridică greoi în aşternuturi
iar pământul rămâne neted şi cuminte
le despletea pe furiş noaptea
picurând în fiecare un fior de galben din ceainicul cu lună plină
le înălţa lujerele goale pe fuioare de lumină
coborâte din stele ca o pădure de araci
iar dimineaţa…
hmm…
dimineaţa se scula cu noaptea în cap
îsi lua mantaua de ploaie şi fesul roşcat
se suia în vârful dealului
şi de acolo
inspira adânc câmpia de baloane de săpun aurit
apoi îşi depărta braţele
îşi apropia tălpile
îşi ridica bărbia spre cer
aşteptând cu ochii închişi prima adiere de vânt dinspre mare
care să-l străbată
odată cu visele
şi cu tot puful de păpădie…

Margot spunea...

Moşu :)
e frumoasă . e frumos .