joi, 22 august 2013

Pixuri , creioane ...

Tot n-a înţeles . A scris cu negru în loc de albastru . Îi/anulez foaia .
- Păi n-am albastru .
- Du-te şi fă rost .
- De unde ?
- Unde-ai vedea cu ochii ... încearcă la chioşc sau la director .
Face rost . Scrie puţin şi se termină pasta .
- Abia l-am cumpărat ... nu-mi daţi pixul dumneavoastră ?
- Nu .
- Şi eu ce fac ?
- Aşteaptă-l pe director , poate are o soluţie .
Am mai trimis înaintea lui încă trei după pixuri . S-au dus la director . Dar acum nu mai are voie să iasă să se plimbe .
Directorul vine şi oftează . Mai are un singur pix în buzunarul cămăşii . Îl oferă . Îmi pare simpatic omul ăsta , naiv , inocent ... frumos de-a dreptul ! N-am mai văzut .
Începem/examenul . Subiectul de întinde pe patru pagini . După niciun sfert de ceas , mai mult de jumătate dintre ei cască şi au ochii înroşiţi de somnul ce le dă târcoale . Şi mie îmi vine să adorm când citesc , dar mai ales la romanele politiste pe care le-am luat cu câte un leu bucata de la un anticar din piaţă ...
Din când în când , colega mea mai scutură pe câte unul de umărul cămăşii să vadă de-i este rău , a adormit sau aşteaptă , că aşa cum stau cu capetele pe bănci n-ai de unde şti .
Eu nu . Dacă ar adormi toţi n-ar mai trebui să stau cu grijă să-i/supraveghez .
După o jumătate de oră de chin scrijelit pe hârtie , o elevă îşi ridică chipul rezemat de bancă şi mă anunţă :
- Mi s-a terminat pixul . Ce fac ?
 Imediat se dezmeticesc cinci , şase băieţi şi îi oferă fiecare câte un pix:
- Ia-l pe-al meu ! Ba pe-al meu ! Al meeeeu ! Eu !
Nu le mai trebuie . Au terminat lucrările . Au scris suficient pentru a promova la proba asta la care doar trebuie să fii prezent , spun ei .
- Linişteee ! ţip . Staţi pe loc !
Iau pixul unui donator , duc pixul , dau pixul elevei .
Scrie puţin . Termină . 
Iau pixul , duc pixul , dau înapoi pixul elevului .
Suportăm cu greu trecerea timpului minim , obligatoriu de stat în examen . N-au ceasuri şi întreabă din două în două minute cât mai au până pot pleca .
Gata .
Aştept să predau/lucrările . Directorul ascultă la telefon  un şef mare , apoi începe să caute ceva . Nici secretara şefă venită în grabă nu mai are cum să-l ajute . Scotoceşte pe la cele trei mese cu sertare din birou . Am zis eu bine că-i simpatic , mai ales aşa neajutorat cum pare . Ştiu ce caută , dar nu intervin . Găseşte , apoi  îşi notează în agenda mare de pe birou indicaţiile de la telefon cu creionul mic şi tocit descoperit în capătul unui sertar .
Şi ăsta-i abia începutul sesiunii .

3 comentarii:

Laura spunea...

De pe urma ăstora noi vom primi pensie. De pe urma celor care iau viaţa în glumă, de pe urma celor care urăsc şcoala şi educaţia în general...

Margot spunea...

Pensie ?! Eşti optimistă . :)

Laura spunea...

Visam şi eu.