luni, 22 iulie 2013

Latinisme

- Reţeta este în limba latină ! îl anunţă atât de afectată farmacista , încât mă gândesc c-o fi vreun călător prin timp , rătăcitor venit să-şi caute alinare printre noi în lipsa unor vremuri mai bune printre ai lui.
Domnul are barba încărunţită şi pare firav , prea firav până şi pentru bastonul pe care mâna lui tremură când se sprijină . Iţeşte de sub borul pălăriei ochi mari , nedumeriţi , rugători .
- Daţi-mi ce trebuie , spune liniştit .
- Reţeta este în latină ! ridică tonul farmacista . Limba latină ! Eu nu am medicamente în latină !
- Daţi-mi ce-i acolo de-mi trebuie , răspunde nedumerit călătorul .
- Eu nu am aşa ceva . Eu vă dau ce-mi cereţi . Mie să-mi spuneţi ce vreţi !
- Eu vreau ce trebuie acolo , încearcă domnul să o lămurească .
- Nu pricepeţi ? E-n latină ! N-am . Mie să-mi spuneţi ce vreţi şi vă dau ! ţipă doamna din spatele ghişeului .
- Du-te dracu' ! Mă duc la alta ! mormăie în barbă şi-şi vede de drum rătăcitul .
- Eiiii , dacă mă iei aşaaaa , nu-ţi dau nimic ! ţine să sublinieze doamna farmacistă , dar domnul este deja dispărut .
Poate în alte vremuri vom fi având mai mult noroc şi n-om mai fi inadecvaţi ca nişte latinisme rătăcite . Dar cum ajungem acolo până să obosim ?

Niciun comentariu: