duminică, 14 decembrie 2014

Iarna și ceața

Testările/  psihologice pentru/profi au provocat în acest an mai multă zarvă decât altădată . Televiziunile au arătat că sunt/școli în care mai mulți profesori/n-au reușit să le treacă . La noi , la/școală , testele au fost date mai târziu , explicasem elevilor ce cred despre ele și despre știrile din mass-media .
- Adică vreți să spuneți că ar trebui să mințim ? m-a întrebat tare mirat Sabin .
- Nu . Spun doar că trebuie să gândim ce spunem și că de multe ori nu trebuie să spunem ce gândim . Greșeala multora dintre profesorii/care nu l-au trecut cred că a constat în faptul că au fost sinceri și au spus ce simt , ori cred că chiar asta nu trebuia , ar trebui spus ce trebuie , ce vor să audă cei care vin în control .
- Și asta-i bine ? Dacă profesorii/chiar au probleme ?
- Sunt și profesorii/oameni ca toți ceilalți , au și ei aceleași probleme ca restul lumii , se pot ele cântări cu un test ? Și ce se poate rezolva ? Dacă vor răspunde ceea ce vor controlorii să audă , cred că-i un semn că sunt totusi în regulă , țin situația sub control sau  măcar știu cum ar trebui să stea lucrurile . Ce-ți dorești , să ai un prof care doarme întotdeauna foarte bine , care nu  poate fi dezechilibrat emoțional sau un prof sensibil , dar care-ți dă un bun exemplu de luptă cu propriile neliniști și neîmpliniri ?
Toată saptămâna  a fost vâlvă cu interpretarea acestor teste . Majoritatea colegilor au stat mult la discuții cu d-na controloare și au ieșit indignați de recomandările năstrușnice pe care le-au primit , întrebându-se dacă la rândul ei a fost testată de cineva să vadă dacă-i sănătoasă .
Intru cu inima strânsă în sala la discuții , sunt printre ultimii și n-am cum să mă mai strecor . Are o claie mare de păr roșcat și pare cu atât mai rigidă cu cât se străduiește mai mult să-mi surâdă cald .
Îmi caută testul . Îl studiază și eu încerc să par senină ca primăvara  , ca firul ierbii proaspăt ieșit de sub frunzele putrezite . Mă gândesc la un alt psihiatru , adică aș putea să-mi imaginez că am pe altcineva în față . Da'i greu , că-i prea mare și roșu părul de pe capul dumneaei și fața-i prea albă . Dacă mă prinde ?
- Ați obținut scoruri foarte bune atât la testele de atenție cât și la cele de rezistență la stres . A reieșit , din ce pot testele acestea măsura , că aveți o personalitate armonioasă . Felicitări !
Zâmbesc , bucuroasă c-am scăpat , dar probabil că ochii iscoditori ai controloarei reușesc să-mi  surprindă vreun rictus .
- De ce râdeți ? mă întreabă suspicioasă .
- Ahh ... ce să fac ?! Mă bucur , mă bucur fiindcă îmi spuneți de bine .
Mă mai privește puțin nesigură și apoi îmi dă verdictul final :
- Felicitari încă o dată !
O șterg repede din loc , să nu-i mai atrag atenția cu ceva .
- Pe tine cât te-a ținut ?  Ție ce ți-a zis că ai , ce ți-a recomandat ? mă întreabă o colegă , greu încercată după diagnosticul controloarei .
Mă simt ușor vinovată , dar recunosc :
- Nimic .
- O fi obosit acum , la sfârșit , după ce-a descoperit toată săptămâna atâtea probleme la noi , își explică doamna neregula .
P.S. S-ar cuveni să-i mulțumesc medicului . Îmi doresc să rămână sănătos la cap și să mă trateze eficient în continuare , astfel încât să mai pot suporta , trece și altădată cu bine peste aceste teste , iar elevii să descopere că școala poate fi și un loc cu/profi ... OK .

sursa foto

4 comentarii:

mosu spunea...

:)
daca am trai intr-o lume normala la aceste evaluari ar trebui raspuns cat mai cinstit, iar evaluatorul ar trebui sa fie in stare sa cantareasca obiectiv si pragmatic
dar cum nu suntem si cum oamenii au cel mai adesea o personalitate duala (una ce se reflectca spre exterior si alta spre interior) trebuie facut un compromis...

Margot spunea...

:)
ma bucur , Mosu , imi era putin teama de ce-ai sa zici , daca ai sa mai zici ...

V.S. spunea...

"Doctorul" vă citește mereu cu plăcere și vă mulțumește, la rândul lui, pentru texte și cuvinte frumoase.

Margot spunea...

:)