sâmbătă, 4 decembrie 2010

Ferentaria

Mulţi bolnavi ! Fel şi fel de boli ! Ce mai contează ? Consecinţele sunt aceleaşi .
- Să te f>-)t ! Şi pe tine ! Şi pe mă-ta ! Şi pe tot neamul tău ! se aude vocea unei fete de după colţul coridorului .
Da , trebuie să trec pe acolo , că alt drum nu-i . Este o singură cărare îngustă şi întunecată , pentru toată lumea .
Două fete se înjură cu năduf în timp ce-şi împart nişte cărţi de joc . Mai mulţi băieţi le supraveghează .
- Aici e liceu ? întreb cu timiditate , că nu-i cunosc .
- Auziţi ... noi suntem din Ferentaria ! îmi răspunde mândru înfoiat unul dintre masivii întunecaţi . Pe noi aşa ne-au învăţat părinţii !
- Am înţeles . Dacă societatea este bolnavă , noi de ce-am fi altfel ?
Plec mai departe spre ultima ora de vineri , în timp ce se aud din spate câteva scuze bâlbâite . De obicei este tare urâtă şi târzie în noapte .
În clasă miroase puternic a fum de ţigară . O elevă stă în primul rând , pe scaun , cu picioarele pe bancă . Nu catadicseşte să se mişte , nu-mi răspunde la salut , doar câţiva încep să se urnească de pe hol spre clasă , unii iar îşi bagă p>-)a , alţii încep să arunce cu caiete , mulţi plescăie gumă , iar ridic tonul ... ş.m.d.
Mă străduiesc să am răbdare , să nu spun ... decât ce trebuie ... dar ce trebuie ? cine mai ştie ?
De voie , de nevoie , se mai leagă ceva ...
Strâng fişele de lucru şi unul dintre ei observă că pe fişa mea sunt şi răspunsurile pe care le-am lucrat împreună .
- Păi , aşa ?! Aveţi răspunsurile pe foaie şi veniţi să ni le cereţi nouă ?
- Fişele eu le-am conceput ... ,  încerc să-i explic mândră de strădania mea , când nu există manual la disciplina asta , când fiecare prof îşi face rost de informaţii , hârtie , imprimantă , cerneală ... după cum poate ...
- Staţi acasă şi-nvăţaţi răspunsurile şi pe urmă veniţi la noi să ne spuneţi şi să ne-arătaţi că ştiţi ! Aşa ... mersi ! Să-mi  ...
Logica ferentariană este ... complicată ... daaaa , sigur . Cred că voi avea nevoie de ajutor  ...

sursa foto

2 comentarii:

Cleo spunea...

Buna Margot,

eu am observat ca stilul asta de Ferentari se extinde...
Uneori ma intreb daca noi, adultii, mai reusim sa ajungem dincolo de aparenta lor, daca reusim sa vedem dincolo de limbajul trivial si lipsa de educatie...
Cred ca ar trebui inainte de toate sa-i invatam ce este efortul, iar 'armele' noastre trebuiesc ascunse bine.
Caci inainte sa ajungi la ei trebuie sa nu te expui. Cred eu. Iar daca reusesti sa ii faci sa simta ca le cunosti mediul, nu ii condamni, posibil sa ii atragi de partea ta. Pentru asta trebuie timp. Ma gandesc ca si tu, ca profesor, esti 'in trecere', iar scoala aia este o reala provocare.
Cel mai tare ma supara sistemul din invatamantul romanesc. Profesorii sunt trimisi in razboi fara arme. Statutul este singurul atu pentru autoritate, iar acela nu este respectat de cei mai multi. Aceste scoli au regim special din punctul meu de vedere si pot sa jur ca nu te-a chemat niciun director in prima ta zi in aceasta scoala sa-ti prezinte "cauza", regulile si suportul pe care il ai din partea scolii.

Margot spunea...

bine-ai venit , Sophie ! :)
te-a îndrumat Moşu pe-aici ! Moş Nicolae :)) şugubăţ moş !
eu nu mai sunt în trecere ... am ajuns la capăt ! m-am/titularizat la cea mai bună şcoală de profil la care aş fi putut preda cu pregătirea pe care o am . până acum tot visam că voi scăpa , că va fi mai bine ... ce-i drept prin alte părti a fost mult mai rău ! şcolile de "meserii" sunt grele !
şefii ... anul trecut s-au schimbat în vreo trei rânduri ; ultimul a făcut infarct , cei de acum ... nu cred ... par bine ancoraţi în realitate ! la consiliul de răboi Împărăteasa ne-a adus un DEX , pentru cei care nu-i înţeleg cuvintele ! eu am înţeles pentru totdeauna !!! şi mai cred că şi alţi colegi care se uitau mai mult spre pământ ...
arme ... :)) nici măcar o bucată de cretă sau o coală de hârtie ! doar fiecare cu parfumul său .
elevii n-au timp de astfel de detalii .
dar ce ne-am trezit noi sa vorbim de Mos Nicolae !!!
mai bine să stăm la gura sobei , cu vin fiert şi covrigi , şi să scotocim prin sacul cu daruri de la Moşu ! :)