duminică, 17 iunie 2012

" Degeaba joci ! "

Pe ultimul loz în plic , cumpărat în gară la Lehliu , nu scria "Necâştigător" , nici " Mai încearcă o dată " . Scria pur şi simplu : " Tu , Vasile B. , ai să trăieşti din salariu . Ia-ţi gândul de la venituri nemuncite şi nu mai juca la Loto , că degeaba joci ." - Tudor Octavian

Cu gândul că n-am să am şansa de-al găsi vreodată pe George G. atent şi cu lecţia învăţată la ora mea , astfel încât să mai scap de încă o belea la corigenţe , m-am apucat de studiul slăbiciunii sale , de altfel a multora dintre elevii/mei _ norocul/la pariuri . Am dat căutare pentru handicap şi m-am oprit la cel asiatic , pe care nu l-am priceput , dar am înţeles pe unde se învârte . Aşa că imediat ce s-a înfiinţat la oră , i-am zis acră , pe-un ton ţepos :
- Văd că nu putem discuta pe subiecte legate de disciplina mea ... ce-i handicapul asiatic ? Explică .
Luat pentru prima dată prin surprindere de întrebările mele , lui  George G. culoarea feţei îi virează din palid spre roz trandafiriu şi apoi spre roşu vişiniu , completând nuanţele costumului său de fan rapidist , în timp ce ochii îi rămân căscaţi mari şi rotunzi către mine .
- Da' ştiţi d'astea ?! bolboroseşte el în cele din urmă .
- Tu spune ce ştii ! nu mă pierd eu cu firea .
Explică greoi , dar merge pe unde trebuie .
- Mda , catadicsesc o aprobare . Punem/pariu ?
- Daaaa !
Stârnesc entuziasmul tuturor . Doooh !
- Pariem că scapi obiectele de/inventar pentru/servire până execuţi patru mişcări pentru a le transporta ?
Colegii lui  fac analize :  că n-a învăţat până acum , că n-a exersat , ba ştie de pe unde a umblat , că-i mai bine să se parieze pe a doua mişcare sau pe a treia , că este norocos ...
Nu ştie ce are de făcut , dar dacă-i de pariat nu dă înapoi . Prinde repede mişcările şi regulile , fiindcă mai toţi îi dau sfaturi . Repetă . Gata ... începe !
Trece de prima , trece de a doua , trece ... le scapă la a treia mişcare . Vacarm ! Le şi umplusem cu apă , spre a fi mai bine de învăţătură ! Unii au câştigat , alţii au pierdut . George G. a înţeles tehnica de manipulare a obiectelor de inventar şi-i iese de-un 5 ! Am mai scăpat de-o corigenţă .
- Dacă era un meci ... am câştigat şi 4/milioane !
- Eu 8/milioane ! sare altul .
- Aşa ...:P , cârcotesc mai mulţi .
Doooooh ! Degeaba joc ! :(

Niciun comentariu: