sâmbătă, 12 ianuarie 2013

Tema/de/vacanţă

La/mate a terminat în primele trei zile . La/română abia acum , dar acum ne-apropiem şi de sfârşitul vacanţei .
A fost o temă obositoare . De la "Recreaţia/mare", de Mircea/Sântimbreanu , la "Romanul/adolescentului/miop" , de Mircea/Eliade , trecând şi prin două schiţe de I.L.Caragiale , drumul mi s-a părut năucitor . Drumul de la inocenţă până la cinism . La toate a avut de realizat rezumatul . Cred că este un drum greu pentru orice copil de/clasa a V-a , pentru orice copil/de doar/11 ani . Dar aşa sunt şi vremurile ... îl ajut cât pot să le străbată cu isteţime şi voie bună .

Citesc şi eu cu voce tare , vreau să-i rămână timp şi pentru a citi singur ce-i place . Obosesc repede . Azvârl cu lehamite cartea :
-N-am înţeles nimic din capitolul ăsta ! Mă enervează autorul , parcă vorbeşte în dodii .         
-Lasă , zic eu ideea principală ... primăvara îl face melancolic .
-... da ?! Bine ... dacă-i de la primăvară ...
Dar nu mă pot abţine :
-Este încrezut , egoist şi răutăcios pe de-asupra !
-Oare doamna de/română ştie ?
- ... cred că ştie , dar s-ar putea să-i placă . Putea să fie şi mai rău , sunt alţii şi mai urâţi .

Nu simt un ajutor din partea autorului . Este cinic , cred că nu s-a gândit o clipă la cititorii lui , darămite la copilul care va primi ca temă în/clasa a V-a  să facă/rezumatul textului său . Mă împotmolesc în rătăcirile lui şi-mi este greu să le explic . Trecem prin frământările adolescenţei abordate cu sânge rece ... cu două bancnote albastre alegând din bordel o femeie din stand ... deh ! Aş fi vrut să-i dea de rezumat câteva poveşti . Ar fi fost placută o vacanţă cu poveşti nemuritoare . Cine se mai gândeşte la ele ? Apar prea târziu şi rar în/manuale , când multe-s alterate . Am supravegheat o simulare/de/bac unde subiectul/era un basm , elevii/de-a XII-a habar n-aveau despre Harap-Alb , nu citiseră niciun basm , cică alea-s pentru copii . Ei n-apucaseră să fie . Poate se pricepeau la altele ...

2 comentarii:

Laura spunea...

Mi se par niste carti grele pentru un copil de 11 ani.

Margot spunea...

:) Înseamnă că-i bine dacă i-am ţinut tovărăşie , dar deja mi-e teamă de următoarele teme de vacanţă .