miercuri, 13 februarie 2008

Profadeservire


Urmaresc blogul PAPA BUN si articolele lui Cristi Roman pentru ca vorbesc despre o lume pe care nu o cunosc , dar despre care povestesc elevilor ca "profesor de specialitate" , ca "formator" de lucratori in alimentatia publica . :))
Nu radeti ... ca-i de plans !
Articolul si comentariile m-au ... auuu ! :((
Dar fragmentul din comentariul postat de "coleg gsp" m-a ajutat sa-mi revin :
" De obicei, in lumea civilizata nu lasi bacsis. In foarte multe cazuri acest lucru este privit ca pe o umilire a chelnerului (si a localului intr-o oarecare masura), care de multe ori alearga dupa tine si iti spune "Domnule, poftiti restul dv.". Serviciile sunt incluse in pret, ceea ce este cat se poate de firesc. "
Ii dau un 10 ! :)
Daca "m-ar citi" elevii mei ... viitori ospatari ... :)) ... auuu ! :((
Este un subiect asupra caruia va trebui sa revin ( de aceea fac aici un nod ! ) , atunci cand imi va trece furia .

2 comentarii:

Anonim spunea...

nu prea inteleg de ce e jignire. eu las bascis la toate serviciile de care beneficiez (restaurant, masaj, coafor, cosmetics, etc) ca un semn de multumire ca persoana m`a tratat cum trebuie si sunt multumita. eu m`ash simti jignita daca nu ar accepta bascisul meu.

Margot spunea...

Atitudinile corecte fata de clienti , fata de colegi , fata de patron , fata de profesie si fata de sine sunt calitati morale ( se predau si ar trebui sa se formeze , sa se consolideze la orele de specialitate , sunt in programa scolara ! ), ar trebui sa reprezinte reactii firesti .
Nu mi-as dori sa-mi vad calitatile morale "cuantificate" in lei dupa sistemul de valori al fiecarui client .
Care ar fi criteriile corecte dupa care m-as ghida in continuare ?!
:-/
Bacsisul ar fi pentru mine o incorecta masura .
Daca suma mi-ar reveni ca procent din valoarea vanzarilor pe care le-am realizat , mi s-ar parea ca ea reprezinta un criteriu corect de apreciere a valorii mele profesionale .
S-ar putea evita multe tensiuni , s-ar putea face "multa curatenie" .