luni, 17 martie 2008

Ore ciudate

De multe ori cand incerc sa nu imprastii otrava , nu-mi iese altfel decat tacand . Nu ca mi-ar fi greu s-o preschimb in cuvinte sau in ganduri bune , dar am senzatia ca amortesc . Simt nevoia sa trec precum un microorganism ce da de conditii de mediu neprielnice , in forma de viata latenta , pentru a supravietui , si pentru asta tac .

Am doua ore consecutive la a XII-a . In clasa ___ cinci elevi :
doi ___ smecheri ;
unul ___ nehotarat ;
unul ___ introvertit , timid ;
unul ___ cu deficiente mentale , cuminte .
Discutia nu se leaga . Smecherii se grabesc . Le dau 5 . Pleaca .
"Nehotaratul" se hotaraste ___ pleaca si el cu ei . Bravo ! Tot a invatat ceva !
Incep sa ma simt stapana pe spatiul orei . Povestesc celor ramasi despre vizita lui Anthony Bourdain in Romania .
Privirea timidului devine atenta , incepe sa-mi dea replici scurte , dar clare si concise . Dialogam despre : ospitalitatea romaneasca , despre a descoperi frumusetea unei meserii (!) , despre a fi etc. Are unele opinii diferite de ale mele si nu-i place deloc meseria pentru care se pregateste , dar isi motiveaza solid punctul de vedere . Bravo !
Celalalt ne priveste pierdut si din cand in cand ... vorbeste ! Ce-i drept ... fara prea mare legatura cu subiectul , dar ...
Am cu cine sa vorbesc ! Incep sa ma simt profesor .
Acesti elevi nu vorbesc in prezenta colegilor lor . Dar nici eu nu ma simt profesor in prezenta multora dintre colegii lor !
:-/
Discutia este benefica pentru toti , ideile incep sa curga si chiar sa ne amuze .
Timidul aduce vorba despre inteligenta emotionala (!) .
Eu uit ca sunt la o clasa de ospatari pe ruta SAM si raspund bucuroasa provocarii .
Cel cuminte se uita la noi ca la un meci de tenis si este vesel .

Am parasit spatiul orei cu senzatia ca "zbor deasupra unui cuib de cuci" .

La ora din ziua urmatoare smecherii s-au inmultit . Timidul n-a mai vorbit si a parut inert , cel cuminte s-a ascuns intr-un colt de clasa .
Nivelul discutiilor a coborat mult , prea mult . Am ridicat tonul , ideile mi s-au imprastiat , am facut un dezacord si inteligenta mea emotionala nu a iesit la iveala .
Cativa dintre smecheri au inteles ca este mai bine sa-si vada de masina lor aflata prin parcarea aglomerata din fata scolii . Eleva care se juca cu trei telefoane in timp ce predam a ales pana la urma sa plece . Colega ei m-a privit "ucigator" si a ales si ea sa plece spunandu-mi ca nu va mai veni la orele mele niciodata .

Timidul si cel cuminte n-au mai aparut la urmatoarele ore .
Nici smecherii .
Nici ceilalti .
Doar eu .
Tac .

Niciun comentariu: