duminică, 22 iunie 2008

Egoiştii

Stătea în prima bancă , lângă geam , veselă dar fragilă , colerică , mereu îndrăgostită . Era isteaţă . Pricepea repede gluma şi dădea imediat replica , râdeam şi ceilalţi ne priveau de multe ori nedumeriţi , şi asta ne amuza şi mai mult .
- Lăsaţi-i doamna , îmi spunea înţelegătoare printre hohote , continuaţi ... până le explicaţi poanta ca s-o înţeleagă ... trece ora !
Normal ___ explicam poanta şi ea se supăra , se plictisea .

N-am mai văzut-o la ore de câteva luni . Nimic neobişnuit !
- Ştiţi ceva de ea ? I-aţi transmis ce v-am rugat ?
- Nu . Ştim că s-a dus la unul mai mare şi stă cu el . Nu răspunde la telefon .
Nu-i cred . Nu le-a placut de ea niciodată . Mă enervez . Nişte egoişti !
Nu am credit pentru a purta conversaţii telefonice ... mai ales cu elevii , dar ... formez în faţa celor trei elevi din clasă numarul de la sfârşitul catalogului . Răspunde !
[ ... ]
- Doamna ... chiar v-aţi gândit la mine ! Îmi vine să plâng .
- Şi mie ... să vii ! Eşti suficient de isteaţă încât să iei "admis"!
Închid . Au mai venit trei elevi . Linişte . Apoi ... un isteţ :
- Atunci ... nu mai vin nici eu .
- Ba tu să vii !
- Ba nu . O să stăm de vorbă la telefon !
Râde şmechereşte .
- Ba tu să vii , că altfel te caut şi eu te bat !
- Ba nu , că mă treceţi şi aşa . Nu-i aşa ?!
Mă supăr şi mai rău .
- Da ... dar eu cu cine mai râd ?
Numai la noi ne gândim !

Ia să vă dau şi vouă o temă !
Uitaţi-vă bine în jurul vostru şi dacă o vedeţi , să o ajutaţi să ajungă mâine la examen .
Ce vreţi ? Zece clase sunt obligatorii ! Educaţie cu japca ! Frumoasă lecţie !
Trebuie atinse procentele indicate pentru ţările membre ale comunitaţii ... ce contează că noi avem alte probleme faţă de alte ţări ?! Noi să fim primii care ating ţintele impuse ! Normal ... trebuie să-i sacrificăm pe cei slabi , pe cei prea sensibili , că doar trebuie să reziste tâmpelii ?! Sistem de ...

Niciun comentariu: