luni, 16 iunie 2008

"Vreau !"

Proţăpit în pragul uşii clasei , tânărul mă priveşte de sus şi în acelaşi timp şăgalnic . Da ... a crescut băiat mare . În dreptul ochilor îmi stă pieptul lui dezgolit pe care atârnă un lanţ gros . Pare şi greu după cum ţine capul înclinat într-o parte .
- Vreau să aveţi o părere bună despre mine !
Îl privesc şi ...
- Mă laşi ... să trec ?
- Vreau să mă înţelegeţi !
- Bine ... mă laşi ?!
Nu se clinteşte , se enervează :
- Chiar vreau să mă înţelegeţi ! Vreau să ştiţi ce sacrificii fac eu pentru fotbal şi că de asta nu pot veni la şcoală . Să ştiţi că nu pierd timpul , învăţ tactică şi strategie !
- Vrei să-ţi povestesc ce sacrificii fac eu ? Te interesează ?
Răspunde senin , ridicând din umeri :
- Nu .
- Nici pe mine nu mă intereseaza sacrificiile tale , au fost alegerile tale . Nu ai ales să vii la orele mele . Am spus mereu că vă dau 5-ul , dar să-mi ceri şi o părere bună este prea mult .
Face un semn discret cu ochiul prietenilor care îl susţin de la o distanţa din ce în ce mai mică .
Mă enervează şi mă plictiseşte , în acelaşi timp . Mulţi elevi au aceeaşi pasiune , fac aceleaşi "sacrificii" şi-mi spun aceleaşi lucruri . Rar dialogul devine interesant , util . Insistă :
- Vreau să aveţi o părere bună despre mine ! Uitaţi-vă la televizor în seara asta să mă vedeţi !
- Nu vreau !
- Auziţi ... cine-i în comisie la examen ?
Mint :
- Nu ştiu .
- Deci nu sunteţi ?
Mint :
- Nu . Ştii ... şi eu aş vrea ca Banderas sa aibă o parere bună despre mine . Dar ... nu-mi merge !
Râde :
- Păi ... ce i-aţi făcut dumneavoastră lui Banderas ?!
Gata ! Mi s-a rupt filmul ! Cred că deja îl privesc tâmp . Trebuia să fi încercat cu Figo ! Asta e !
Norocul fotbalului că ceilalţi jucatori nu ţin morţiş ca tocmai eu să am o părere bună despre ei ! După asemenea logică , tehnică si strategie de abordare a atacului , nu văd cum o minge care nu-i teleghidată ar ajunge într-o poartă care nu este culisantă sau care n-are uşile deschise !
Unul dintre prietenii lui , plictisit şi el de discuţie , intervine :
-Hai , mă ! Dacă ţi-a spus că te trece , că intri în examen şi că nu-i în comisie , ce mai stai de vorbă ?!
Mă lasă să trec .
Mă încurajez şi-mi spun : important este ca pot ... deşi nu vreau ; e mai bine decat să vrei şi să nu poţi !

Ei ! ...
De ce fotbalul se joacă pe puncte , iar examenele se joacă pe calificative : admis / respins ?
Ce-s mai proaste ?!
De ce nu se joaca fotbal pe calificative sau pe aplauze şi examene pe puncte ?
Să vezi atunci pasiuni dezlanţuite de venirea examenelor de absolvire ... ce frumos ! Vreau !

Care-i scorul ?

Niciun comentariu: