duminică, 1 iunie 2008

Perlele

Deşi am rezistat să văd doar câteva secvenţe din emisiunea de acum cateva zile , schimburile de replici dintre reprezentantele de seamă ale sistemului de educaţie si jurnaliste , încă îmi stăruie în minte precum groaza stârnită de hămăielile unei haite flămânde şi însetate de sânge .
Aflate în tabere diferite se pare , după cum se muşcau una pe alta , aveau elemente comune : încercau să pară delicate , erau departe de adevăr şi de problemele grave , aveau lanţuri de aur şi şiraguri de perle .
Ce am cu şiragurile de perle ?!
Nu ştiu ... mi s-au rostogolit prin minte ca bolovanii ... că altceva nu era de reţinut , doar de speriat !
Moderatoarea dovedea un egoism strălucitor , era cireaşa de pe tort în acest dialog steril . Urmarea să sublinieze limitele invitatelor şi în acelaşi timp să-şi evidenţieze inteligenţa şi rafinamentul în depistarea lipsurilor dumnealor şi mai puţin ale sistemului .
Şi vorbeau , şi vorbeau ... de parcă ar fi discutat despre cum să fie colorată coperta manualului , în roz sau în portocaliu , desi __ apropo ___ manualul nu există , iar conţinuturile tematice indicate de programă greu ar putea intra între coperţile unui manual !
Exemple de continuturi : maiestria profesională ___ sâc ! ; calitatea morală ___ sâc ! etc .
Ce simplu ar fi dacă ar exista lecţii pentru aşa ceva ! :))))
Jurnalista începe să dea sfaturi :
- Inventaţi ceva nou în evaluare , nu ştiu ... referate , portofolii ... nu ştiu , ceva ... evaluaţi competenţele !
Mă apucă groaza !!!!
Mi-am cărat pentru inspecţie portofoliul de profesor cu două genţi de voiaj , ajutată fiind de două persoane ! Am scapat cu bine de controale . M-au durut doar spatele si sufletul că nu-i nimeni în stare să vă spună că nu foloseste prea mult şi că în faţa problemelor actuale , portofoliile sunt doar maculatură şi o inutilă risipă de energie .
Cea ce născocesc minţile voastre perlate si coafate în birouri condiţionate este departe de problemele reale ale sistemului !
Nu vreau să mai vorbesc despre aceste lucruri aici , dar tare m-au supărat doamnele .
Emisiunile despre problemele sistemului de educaţie ar trebui moderate cu inteligenţă constructivă şi nu doar scoţând în evidenţă absurdul si prostia , ar trebui realizate cu oameni deştepţi si sensibili .
Nu putem schimba mare lucru doar cu başcălie şi egoism .
Era sa uit ... nota 5 pentru fragmentul la care am rezistat din emisiunea moderată de d-na G. V. Firea .

Niciun comentariu: