duminică, 21 decembrie 2008

Mere

Colegul meu a scăpat astăzi cu bine de la reanimare . Dar pentru mine a mai rămas puţin otrava .
Da , lucrez într-un mediu nociv :
- Ai auzit că l-au dus direct de la şcoală la spital ? zice una .
- Da . Eram aici , i-am şi spus că arată rău şi că este cam verde . Era verde ca puloverul meu când l-au luat , glăsuieşte alta .
- A ! Chiar ... ai pulover nou ! Ce turcoaz frumos este ! Lasă , că aşa-i trebuie ! L-a văzut Cel de Sus ! Aşa se plătesc păcatele ! La câte a făcut ... ! muşcă încă una .
- Eu zic că se duce-n două luni . Uitaţi-vă la mine ce zic ! Eu ştiu ce spun ! Eu când spun ceva ... aşa este ! borăşte profesoral încă alta .
Privesc tâmp şi mut , ca tot mai des . Poate rămân aşa ! eek razz
Şi stau cuminte , ca nu cumva urâtul să mă bage-n seamă . razz
Şi-mi amintesc o discuţie din urmă cu vreo două săptămâni :
- Îmi aduce în fiecare zi un măr .
- Nu-mi place !
- Lasă-l în pace ! Am impresia că dă de pomană , că-şi pregăteşte plecarea , nici mie nu-mi place ce face , dar dumnealui se bucură ! Spune să i le dau copilului , dacă nu le mănânc eu . Azi m-a strigat pe stradă şi când m-a ajuns , a scos şugubăţ din buzunar un măr şi mi l-a dat . Ieri l-a lăsat pe masa din cancelarie în dreptul locului unde stau . Alaltăieri m-a strigat pe casa scării şi mi-a spus să nu mă mişc de acolo până nu-mi aduce mărul . În altă zi mi-a dat două mere , fiindcă erau prea mici şi împreună făceau cât unul ! Şi tot aşa ... se bucură când îmi povesteşte despre ele , de unde le-a cules , cum îi face nevasta plăcinte cu mere şi cum viitoarea noră a început să înveţe şi ea , cum vrea să le pună şi la murături ... O colegă i-a cerut un măr şi i-a zis că nu are decât unul , pe care trebuie să mi-l dea mie . Cred că voi stârni invidie . razz
- Normal ! neutral

Cât a zis ?! Două luni ? Nu putea să tacă ?!
Nu . Nu putea . Tăcerea se învaţă greu .
Şi eu de ce nu uit ce-a zis , mai ales că nici nu va fi adevărat ?

Prin livadă florile de măr s-au deschis şi cărările sunt mărginite de mere galbene , de mere roşii şi de mere verzi ce stau cuminţi printre firele de iarbă ...

2 comentarii:

Anonim spunea...

Va doresc un Craciun odihnitor si un An Nou plin de bucurii picate din cer :D

Margot spunea...

:) Mulţumesc .
Sărbători fericite , ZuZu !