duminică, 7 decembrie 2008

Starul

- Chiar îmi pare rău pentru dumneavoastră . Meritaţi ceva mai bun .
- Mulţumesc ! biggrin
- Nu ... chiar voiam să vă spun acest lucru ! N-am nimic cu dumneavoastră , doar că nu mă intereseaza deloc meseria aceasta . Eu vreau doar să obţin o diplomă .
- De ce nu faci ceea ce-ţi place ?
- Aici este mai uşor să obţin ceea ce vreau şi să fac ceea ce-mi place .
- Ce-ţi place ?
- Modeling , figuraţie-actorie , masaj erotic ... să câştig mulţi bani într-un mod plăcut , să călătoresc .
Şi privirea lui se vrea plină de înţelesuri adânci , scormonitoare şi incitantă , de cunoscător al fragilităţii feminine ...
- Ce-ai mai citit de când n-ai mai fost pe la ore ?
- Eiii ... ştiu să citesc gândurile celor de lângă mine , nu-mi trebuie mai mult !
- Bine ... atunci nu este cazul să-ţi mai explic ... sad
- Da' ... ia spuneţi ... credeţi că puteam fi bun la altceva ?
Caut cu grijă . Nu găsesc repede altceva :
- Da . Ai putea nu doar să pozezi , ci să devii fotograf . Să surprinzi gândurile altora şi ale tale din spatele aparatului de fotografiat . Sau să devii reporter de război !
Mă priveşte fix în timp ce mirarea i se transformă în încântare .
- De ce spuneţi asta ?
- Te intereseaza motivaţiile mele ? Vino la orele mele ! Sau tu oricum ştii ce gândesc ?!
- Mda ... interesant . Ştiţi ... am nevoie de bani , părinţii vor să muncesc , nu vor să mă mai ajute . Din astfel de filmări se câştigă bine ...
- Tatăl tău spunea că doreşte să termini liceul .
- V-a spus el asta ? Când ? Cu mine nu mai vorbeşte .
Ezit .
- Aşa am înţeles eu . L-ai supărat ?
Ezită .
- Cred că sunt un copil normal . Ultima dată când am vorbit m-a întrebat dacă sunt homosexual .
Un timp nu ştiu ce să-i mai spun ... am doar o senzaţie de încleştare din care duioşia încearcă să se elibereze .
[...]

In lumina reflectoarelor "starul" îşi joacă rolul . Bravează uşor . Jurnaliştii muşcă ce li se oferă , ocolesc întrebările de bun simţ ( chiar este elev ?! câti ani are ?! are peste 18 ?! chiar asta a fost reacţia educatorilor săi ?! de ce reacţiile diferă atât de mult , nu există aceleaşi criterii ?! ) , că doar nu trebuie să facă lumină ci să alimenteze promiscuitatea , să o menţină . Showul iese păcătos , că doar aşa trebuie să fie , pentru asta iau bani !
O profă priveşte tristă şi cu încleştare ecranul televizorului unde jurnalistul M. S. se declară un înverşunat duşman al profesorilor .
O profă încă îşi cântăreşte vina de a preda lucruri ce nu interesează mai pe nimeni .
O profă încă se mai gândeşte la declaraţia lui D. Capatos :
"Cei mai orgolioşi ziarişti s-au înghesuit în televiziuni. Iar aceasta invenţie pe nume rating, dezumanizează, învrăjbeşte, strâmbă caractere şi, într-un final, îţi ia minţile." ... şi-i dă şi lui un 5 !

Niciun comentariu: