joi, 9 aprilie 2009

Colţuri

- V-aţi îmbătat vreodată rău de tot ? Da' rău de tot?! loveşte isinuantă întrebarea însoţită de nelipsita privire impertinentă a elevului dintr-a XII-a .
eek Offff ! Uneori am impresia că aşteaptă prea multe de la mine . Parcă ar vrea să ştie că am trecut prin toate relele posibile , că am scăpat mereu cu bine , că am ajuns în final în faţa lor să le vorbesc şi că ... până aici mi-a fost !
Ar trebui să par credibilă , să-i pot convinge că există soluţii ... sad
Ne studiem : el _ încrezător în reuşita demersului său , eu _ praf , toţi ceilalţi cu ochii pe noi .
Nu-mi place . Ce privire îndrăzneaţă are ! Şi cât de atenţi au devenit toţi ! sad

Am plecat . M-am supărat . Deja sunt pe mjlocul străzii . Lumina portocalie a felinarelor , scăpată printre frunzele proaspete , încălzeşte noaptea . Miroase a tei . De ce ar trebui să merg pe linia punctată ?! Vreau să mă odihnesc . Şi-ncep să mă învârt în cercuri căutându-le colţurile . Nu-s . Încerc în spirale .
- Hei , vino lângă mine !
- Nu vreau !
Şi-ncep să râd înaintând pe linia ce se deschide departe ...

Tot se zgâieşte la mine provocator . La asta se pricepe cel mai bine la orele mele . Nu-mi place . Zâmbesc în dorul lelii :
- Nu-mi mai amintesc !
razz Se pare c-am răspuns pe placul lor .
- Oricum n-are nicio importanţă , bine-ar fi să reţineţi cum puteţi determina uşor alcoolemia şi care sunt efectele consumului ridicat de alcool . Acum să calculam şi să anticipăm [...] .
Nu-i place . Nici mie .
- Vino la tablă !
- Nu vreau !
- Bineee ! Să văd dacă-mi mai amintesc şi singură cum se rezolvă ! razz Parcă aşa ... razz Aveam o formulă ... razz
Şi se tot uită ... doar-doar de şi-o da seama ...
Daaa ... uită-te ... măcar ai vezi cum se rezolvă problema asta ! razz

5 comentarii:

Anonim spunea...

mira
stiti cum e... elevii au nevoie de cineva, cineva care sa le confirme ca totul va fi bine in viitor, ca viata e o poveste cu happy-end... cred ca toti avem nevoie de asta, eu cel putin stiu ca am... si unde altundeva putem gasi acea persoana daca nu in unul din profesorii nostri, ei par a avea toate raspunsurile, inclusiv cele despre viata...
probabil ca nu e asa, probabil ca trebuie sa ne traim viata, sa facem greseli, sa suferim, sa fim fericiti... dar asta nu inseamna ca nu vom cauta confirmarea de la ceilalti ca totul va fi bine... sunt momente in care avem nevoie cu disperare de aceasta confirmare, ceva care sa ne faca sa continuam lupta, chiar daca vine de la cineva care nu cunoaste toate raspunsurile, care nu e sigura ca totul va fi bine :)

Margot spunea...

Da , Mira . :)
Copleşitor îmi pare rolul profesorului , copleşitoare-mi par atribuţiile sale nescrise şi ignorate de mulţi , copleşitoare-mi pare aşteptarea confirmării venite din partea elevilor ... sau a cititorilor :) ... dar uite că şi povestea asta se continuă cu bine ! :)

Anonim spunea...

mira
nimeni nu a spus ca e uşor, dar cred că d-voastra sunteţi destul de puternică încât să faceţi faţă. :) uneori cred ca frumuseţea vieţii stă în această luptă, această luptă pentru supravieţuire.

Margot spunea...

Hm ! ... nu ştiu , aş fi preferat să-i descopăr frumuseţea jucându-mă _ nu luptând .

Anonim spunea...

mira
e o luptă doar dacă o priviţi aşa, dar poate fi si o joacă, totul depinde de fiecare in parte, de felul in care priveşe viaţa. :)