vineri, 26 iunie 2009

Zecele

Într-o zi de pe la începutul primăverii intru supărată în clasa celor de-a XIII-a şi le spun cu năduf :
- Ştiu , am întârziat ! N-am vrut să mai ajung astăzi la şcoală ! Puteam să ajung la fix , dar am plecat intenţionat în sens opus un timp ... sad
Ochii multora se îndreptă spre mine . Continuu :
- Mi-au dat să duc o hârtie unei profesoare de la altă şcoală . Predă şi dumneaei aceleaşi discipline ca şi mine , doar că este alt tip de şcoală . Doamna era blondă şi foarte frumoasă ! eek (elevii încep să zâmbeasca înţelegători ) Am trecut uşor peste asta ... nu putem fi toate blonde ! (ei râd ) Avea un costum frumos , foarte frumos ! ( deja li se observă toleranţa în priviri ) Ei , asta e ! mi-am spus . Daaar ... în pauză a venit la dumneaei o elevă care şi-a cerut scuze , înainte de oră , pentru că nu şi-a făcut tema !!! eek (toţi izbucnesc în hohote de râs ) Mă-nţelegeti ??? sad A fost prea mult pentru mine ! sad
Toţi se schimonosesc de râs , râd de-mi vine şi mie să râd când îi văd , cu toate că sunt supărată .
- Lăsaţi , doamna ! A fost aranjată treaba !
- Nu ! Nu ştia că voi veni !
- Atunci era vreo tocilară !
- Ce conteaza ?! Eu nu-mi amintesc să fi văzut vreo tema la voi pentru orele mele ! neutral
- Lăsaţi , doamna ! Vom face şi noi ! smile
Nu , n-au făcut . Totuşi , acum câteva zile , unul dintre cei puţini care ştiu să tacă şi să asculte a venit la cancelarie :
- Am adus referatul . smile
- eek Pentru mine ?!
- Da ... ne-aţi spus că putem face şi un referat despre ...
Iau foile . eek Sunt şase pagini scrise mărunt de mână !!! Îi recunosc scrisul ! eek Nu-mi vine să cred ! Recunosc şi textul , e de ani de zile aceeaşi poveste şi totuşi niciun elev nu a citit-o până acum , doar copy-paste pentru proiecte .
- Este bun ? mă întreabă cu o curiozitate timidă . Am scris despre [...] , atât am găsit .
- smile E grozav ! Îţi trec imediat un 10 mareee !
- eek Nu-l citiţi ?
- biggrin ... ba da ! redface răspund fâstâcită . Am să-ţi mai dau o notă şi pentru conţinut ... biggrin
- eek Nu-mi imaginam că este aşa de important pentru dumneavoastră referatul ăsta !
- Da ... redface ... e grozav când pot da note de zece ! Sunt obişnuită să dau note de 5 . biggrin
- smile

Zecele ... de când măsura pentru examenele lor este doar "admis/respins" , ceea ce înseamnă doar "admis" pentru toţi ... zecele este ... ce mai este ? Ce vrea fiecare să fie ! La fel şi cinciul ! La fel şi ce mai este printre ele . Ce vrea fiecare să fie !

3 comentarii:

ZuZu spunea...

Trecând peste text, vreţi să spuneţi că dvs. sunteţi urâtă?

Margot spunea...

:)))) ZuZu , nu ştiu , cred că sunt ... normală pentru vârsta mea . :D
Totuşi fizionomia şi ţinuta vestimentară au puternic efect asupra elevilor şi aici nu prea am resurse să schimb ceva .
Haioasă întrebarea ! Uite , chiar mă simt frumoasă ! Sâc ! :D :))))

ZuZu spunea...

Atunci e bine :P
Şi-n legătură cu cerutul scuze pentru teme, staţi liniştită, eu de câte ori mi-am cerut scuze că nu mi-am făcut tema, am făcut-o pentru a scăpa de-o notă proastă, nu pentru că mă simţeam vinovat că nu mi-am făcut-o.