duminică, 10 ianuarie 2010

Denaturări

Lumea lor e tare tulbure şi încurcată .
Cine să aibă timp s-o desluşească şi s-o ajute ?
Stau tâmpi ori agitaţi în cuşcă şi nu-şi prea pricep rostul . Eu m-am obişnuit cu ei . Mai schimb câte o replică cu voi , dar tare mi-e teamă că m-am adaptat mimetic la mediu . Poate-o fi un proces reversibil . biggrin
Un strat gros , gros , de pudră rozalie , i se sprijină pe vârfurile firelor de puf şi pe coşurile de pe faţa . Cu un deget îşi aranjează şuviţele rebele chinuindu-se să-şi cuprindă chipul în mica oglinjoară din palmă . Ochii abia i se zăresc printre firele de păr franjurate ce-i acoperă fruntea şi o mare parte din obraji . Da , n-aş putea spune nimic despre ochi .
- Vino la tablă !
- Nu . Nu ştiu nimic .
- Înveţi acum .
- Nu , că nu pot . Şi-apoi râd toţi .
Şi-n timp ce-mi vorbeşte , îşi ridică sprâncenele pensate de sub fruntea aplecată în faţă şi palmele i se deschid fluturând a predare şi abandon . Treaba asta cu fluturatul nu-mi place , parcă ar vrea să zboare .
- Rezolvăm împreună . Doar n-o să stau singură la tablă . Buhuhu !
- Bineee ! Da' nu fac nimic !
- Nu . Tu zici şi eu scriu . biggrin
Vine . smile Spun eu ce trebuie să înmulţim şi aşez cifrele unele sub altele . Deşi credeam că mai nimeni nu ne urmăreşte ...
- Da' lăsaţi-l odată , doamnaaaa ! E/gay ! E/fetiţă ! Şi-o /trage/pe/la spate !
- Eşti porc ! îmi scapă categoric .
- biggrin Ştiu , îmi răspunde prompt şi înţelegător scandalagiul .
- V-am zis că nu vreau la tablă ! începe să se alinte smiorcăit şi să se onduleze înainte , înapoi , în stânga , în dreapta , şerpeşte , subţire , hlizit , într-un ochi , într-o dungă ...
Apoi , cu curaj piţigăiat , repezit şi fandosit , îi răspunde scandalagiului :
- Poate că pe profă n-o interesează . Ai văzut că nici pe profa de mate n-o interesează cum/o/fac eu ! Asta e treaba mea ! biggrin
Din clasă îi răspund câteva înjurături şi limbi înşurubate făcând valuri .
Oare un dos de palmă n-ar putea scutura pulberea aia rozalie ? confused
N-am nimic . Sunt obişnuită . Ba am o dambla razz , vreau să afle cum se face înmulţirea !
- 2*3 ?
- V-am zis că nu ştiu ! biggrin
- 2*3 ... , repet mocnit mai tare .
- razz V-am zis că sunt bâtă la matematică . N-aţi mai văzut aşa ceva ! Nu ?!
- Ba da , răspund sec .
- eek Daaa ?! Şi-atunci ... biggrin
- Şi-atunci ai să înveţi acum !!! [...]

4 comentarii:

mosu spunea...

Parca nici nu ar fi realitatea, parca ar fi un scenariu de film suprarealist bine scris...
Dar din pacate e...

Margot spunea...

... e .
Moşu , e bine când ştiu că cineva s-a oprit o clipă să asculte .
Parcă te şi văd uitându-te aici cu o lupă mare , mare , bombănind nemulţumit şi blând în barbă , apoi căutând încruntat nişte leacuri printre hârtiile tale . :)

Anonim spunea...

m-am oprit si eu ;)
vb. lu' mosu', chiar ca e bine scris.

Margot spunea...

:) Doar că des mi se întâmplă să cred că mi-am uitat rolul __ care oricum e lipsit de consistenţă __ ori că ceea ce ar trebui să spun e din altă piesă , şi tot aşa ... :/