joi, 22 iulie 2010

Doar alba-neagra ! - partea I

14iulie
- Ce-aţi facut ! Trebuie să vă anulăm/lucrarea !
N-o înteleg . Ce are ? Ce-am făcut ?
Ahhh ! Am completat spaţiile pentru nume şi prenume . Am uitat că trebuiau completate doar cele de pe prima foaie! Ăştia au schimbat iar pălăria !
Eram la jumătatea celei de-a noua pagini când am văzut chenarul acela necompletat . Am uitat .
- Trebuie să anulăm paginile şi să le transcrieţi .
- Nu mai am timp ! Sunt patru pagini şi jumătate !
- A ! Staţi . Nici aşa nu se poate ! V-am lipit deja codul de bare pe foile astea .
- Si ?!
- Este unic ! Nu mai avem altul !
Mai bine era cu cod genetic ! Tăiam puţin cu lama ... sau cât trebuia ... şi gata ! A ! Era semn ! Obsedaţi . Încuiaţi . Secretizarea lu' peşte ! De parcă mare scofală ar fi să-ţi scrii chiar numele în textul lucrării ... dacă ţi-ai dori acest lucru ! Ăsta era un joc de pe la clasele primare ! Când eram eu mică ! Doooh !
Este chemată şefa . Ţipă . Vor fi sancţionate crunt profele care au lipit codurile înainte de a verifica lucrarea . Au uitat şi ele ! De mine nu-i pasă . N-am cod ... pot să plec ! Ea va respecta metodologia . Nu vrea să audă altceva . Dispare la sugestia unui coleg din sală .
Eu am întâlnit multe anomalii în numele "metodologiei" . Mulţi o confundă cu o dogmă ! Nu mai pot gândi decât în perimetrul unor fraze din regulament . Orice altceva ... nu există ! Atâta este prevăzut !
Toată lucrarea nu poate fi anulată . Dacă plec , pe primele pagini valabile , nu iau mai mult de trei puncte . Pierd şi continuitatea/pe postul de anul trecut . Dacă transcriu şi nu am codul ... tot aia este .
Profele şi-au păstrat calmul . Încearcă să recupereze codul . Nu merge . La un alt candidat , cu aceeaşi greşeală , se desprinde uşor şi se lipeşte imediat pe foaia cea nouă ! Al meu ... nu !
- Hai , transcrie ! Hai ! Nu intra în panică ! Scrie ! îmi zic pe rând profele .
A mai rămas o oră . Transcriu . Nu gândesc ce scriu . Abia mai ţin stiloul . Parcă se aude numai hârşâitul lui în toată sala . Nu-mi va rămâne timp suficient pentru al treilea subiect . Măcar să depăşesc pragul 5-ului pentru/suplinire !
Gata . Până şi codul a cedat şi poate fi lipit în regulă .
- Hai ! Mai ai 20 de minute ! Treci mai departe ! Hai ! Scrie !
Nu-mi vine să cred . Începe să mă amuze ! Parcă-s la un concurs contra cronometru !!! Profele/supraveghetoare sunt galeria care mă încurajează în linişte ! Sunt simpatice ! Eu oi fi oare la fel de simpatică pentru alţii ?
Nu mai am timp de fineţuri . Ţes în goană o pânză cu ochiuri şi noduri mari şi o arunc peste ultimul subiect .