sâmbătă, 11 februarie 2012

Cum stă treaba

- Am avut nişte treabă ! mă anunţă tânărul intrând în clasă spre jumătatea orei , relaxat cu mâinile în buzunare şi însoţit de nelipsita muzică în surdină din căşti .
Cum o fi deschis uşa ? îmi găsesc repede o frământare , că oricum am pierdut ideea .
- Deh , eu n-am avut treabă şi-am venit la oră ... :(

5 comentarii:

mosu spunea...

o fi intrat sa se incalzeasca... ca pe vremea astaaa...
asa imi povestea un vecin ca fac pungasii din cartier; cum vine iarna cum se pun pe furat; daca ii prinde e de bine, iau oleaca de parnaie pana trece iarna...

Margot spunea...

:))
eu sigur am simţit ca iau foc !

Rudolph Aspirant spunea...

In mod normal, un elev care intarzie inexcuzabil mai mult de 10, hai 15 minute la o ora, (ca poate o fi fost la toaleta si ii e jena sa explice asta in public), trebuie invitat imediat, fara nervi sau suparare, afara din clasa catre biroul Directorului/Administratie, si desigur pus Absent la clasa. Asa e sau mi se pare ca ar fi normal in orice scoala din lume, dar nu stiu daca Administratia scolii unde lucrezi tu este de acord cu asa ceva, sau are vreo metodologie clara care sa adreseze acest fel de situatii.

Rudolph Aspirant spunea...

Zau, mie nu imi place sa ma gandesc prea mult la probleme legate de Scoala, (nici administrative, nici curriculare, mai ales NU pedagogice, ca STIU ca NU am nici educatie, nici inclinatie pt asa ceva), dar zau daca nu o fac pt ca este anul aniversarii a 160 de ani chiar maine a nasterii d-lui Ion Luca Caragiale, (si in vara a 100 de ani de la decesul dansului), si efectiv doream sa imi exprim si pe acest blog admiratia AUTENTICA si fara NICI un misto fata de personajul pedagog creat de dansul, dl Marius Chicos Rostogan, care a fost, desigur, prezentat umoristic de dl Caragiale, insa, dupa parerea mea NU in scop de ridiculizare a lui, ca un fel de exemplu negativ de pedagog total picat din luna, ci cu reala empatie atat fata de dansul cat si fata de elevii sai, si exemplul negativ, daca a existat vreunul, ca e mai mult la nivel de umor reprezentant de exasperare, nu de "infierare", era destinat mai mult dificultatilor reale ale implementarii practice ale unor notiuni pedagogice clare si chiar vechi de tot direct pe teren in conditiile din Romania de atunci si chiar de acum, cand e nevoie de educatie de nivel de masa, tot asa cum incepuse sa devina aparent inca din secolul anterior d-nilor Rostogan si Cragiale, cel al XVIII-lea, in care a functionat chiar dl "Pestalotiu", si cand acum poate nu se mai pune problema alfabetizarii concrete a 50 % din populatie care se punea la vremea d-lui Cargaiale, ci problema alfabetizarii functionale a 50 % din populatie.

Margot spunea...

Rudolph , din motive administrative ( reparatii , lipsa de spatii , zona periferica ) ora/de curs este de 35 minute !
Pana faci/prezenta , pana vezi daca-si mai reamintesc ceva din discutia trecuta ( nu prea exista obiceiul învăţării/acasa ) , pana reactualizezi/cunostintele , pana captezi/atentia asupra noului subiect ( daca reusesti ! ) ... ia timpul de unde nu-i ! chiar nu am vreme de explicatii si de "metodologii" ( nu suport cuvântul ăsta ! ) , vorba poetului : "abia daca am timp sa pun întrebări " .
este greu de încropit un scenariu bun chiar si fără toţi "factorii ăştia perturbatori" .
nu-ţi place să te gândeşti la probleme/legate de/şcoală ?! :)) cred că m-ai întrecut demult !