miercuri, 8 februarie 2012

Urma

Dinspre unele bănci se aud muzici în surdină . Este destul de greu să le opreşti şi să-i convingi pe aceşti tineri de-a /XII-aSAM să-şi ia căştile de pe urechi . Susţin că aud tot şi înţeleg oricum .
- Defineşte noţiunea de comunicare .
- ... vorbărie ! îmi răspunde ridicând plictisit din umeri .
- Defineşte .
- ... bla , bla , bla ! >:P
- Prezintă elementele unei comunicări/eficiente .
- V-am zis !
- 3 !
- Păi ce-aveţi cu mine ?
- Feed-back negativ .
- Vă luaţi aiurea de oameni ... [cenzurat]
- Mai vrea cineva vreun 3 ? Nimeni ?! Feed-back pozitiv !!! Mai departe , că suntem mult în urmă ...
Dinspre unele bănci continuă să se audă muzici în surdină . Oare câţi m-au auzit ? Doar doi au zâmbit .
Prin geamurile fără perdele se vede doar câmpul viscolit , neted , gol , pustiu . Câteva crengi izbesc fereastra . Da , mai departe , că suntem mult în urmă ...

sursa foto

11 comentarii:

Rudolph Aspirant spunea...

Elementele unei comunicari eficiente ? Asta e de nivel curricular real de cls a XII-a de liceu obisnuit din Romania ? Cine e tembelul care face programele astea care sunt de nivel de master de facultate speciala de Public Relations NU de nivel de liceu ? Pai in cls a XII-a eu abia daca stiam sa scriu corect cat de cat cuvantul cinematografic si l-am folosit la nivel de notiune complexa intr-un comentariu la literatura romana de am luat chiar nota 8 desi nu stiam mai nimic despre ce era vorba in povestea pe care trebuiam sa o comentam, dar m-am luat de stilul autorului scriind ca e un stil, citez, "aproape cinematografic".

Rudolph Aspirant spunea...

Cred ca din cauza acestei idei am luat 8, ca pt restul ce am scris nu cred ca meritam nici 5, ca am scris la total vrajeala, si nu cred ca am folosit nici un cuvant sau notiune mai abstracta, ci doar cel mult epitetele obisnuite care descriu cele mari 4 emotii umane pe care le cunoaste sa le mimeze si orice actor amator, si care nu aveau cum sa nu existe in vreo opera literara romana clasica obisnuit intalnita in manualele de liceu, ("emotionant", "linistit", "trist", "zambitor"). Pai un copil obisnuit, total obisnuit de 17 ani din orice tara din lume abia stie sa scrie catre altul un sms asa mai eficient re ceva destul de concret, daramite sa retina sau, chiar daca nu au retinut, sa improvizez vreun raspuns atat de complicat abstract ca o sinteza a elemetelor principale ale unei comunicari eficiente !

Rudolph Aspirant spunea...

Care sunt de fapt elementele alea, ca eu am terminat de mult scolarizarea obligatorie, pe mine nu m-a intrebat nimeni din fericire ceva atat de complicat, eu nu am nici studii universitare de Public Relations, eu nici acum la 31 de ani nu reusesc sa comunic ceva la nivel de vreo eficienta observabila prin sms sau chiar verbal fata in fata, (poate doar mai rar la telefon, dar am experienta de lucrator in phone sex si mi s-a spus ca am si talent la imitat accente de diverse limbi straine, ceea ce pote fi util cand comunici la telefon cu cineva dintr-o cultura straina si doresti sa transmiti un nivel mai inalt de credibilitate), si efectiv habar nu am care ar fi elementele alea la nivel abstract teoretic, dar m-ai facut curios, (ca poate folosesc si eu ce aflu de la tine posibil util implementabil pt mine acum in preziua de Sf Valentin cand inca nu am date stabilit) !

Margot spunea...

Rudolph , abia acum am reusit sa recuperez si sa postez comentariul tau .
nivel de master de facultate ?! ce-au ajuns si astea ! :P
programa/este ambigua , continutul tematic este vag sugerat . eu am ales sa dezvolt acest subiect in cadrul/temei ( impusa/de/programa) :"Participarea/la/activitatile organizatiei " . nu exista manuale sau alte indicatii .
eu voiam doar sa ne intelegem bine rolurile si sa ajungem sa discutam la ore cu rost , ca altfel imi pare ca mai mult ne facem rau unii altora .
elemente : emitator/receptor/mesaj(cale,mijloc de comunicare)/feed-back/raspuns la feed-back/factori perturbatori .
profii care urmaresc doar dezvoltarea unor competente de nivel scazut nu sunt chiar un noroc pentru elevi ( ei vor avea mai putine sanse sa afle ca pot mai mult ).
mi-a placut asta "dar m-ai facut curios" :)) la scoala nu mi se intampla !!! iar blogul nu-i pentru lectii :))

Rudolph Aspirant spunea...

Re elementele comunicarii si tema intitulata, dupa parerea mea, la fel ca a ta, cred, TOTAL absurd vag "Participarea la activitatile organizatiei": acum ca ai explicat, am impresia ca tema respectiva incerca pe undeva pe undeva sa introduca niste elemente de functionalitate sociala si civica in randul elevilor, insa o facea exact la nivel total ININTELIGIBIL pana si pt educator, daramite pt un copil de 17 ani, ceea ce arata fie:

a) cat de efectiv picati din LUNA sunt raspunzatorii curriculari de la Minister, fie, mai probabil

b) cat de LENESI sunt ei, de dau asa de usor copy paste de nu stiu unde fara ca sa se gandeasca critic nici de unde au dat acel copy paste, (ca exista locuri pe Internet TOT gratis MULT mai bune de unde puteau sa dea acel copy-paste), si nici cum va functiona implementarea practica pe teren in conditiile date.

Rudolph Aspirant spunea...

Aargh ! Iar mi-a intrat un comentariu anterior celui anterior la Spam. Cred ca e pt ca le scriu prea lungi !

Rudolph Aspirant spunea...

Voiam sa zic in continuare re ce ai ales tu re functionarea unui om intr-o organizatie, partea de Comunicare, care este o idee desigur ff buna, deoarece Comunicarea este desigur ff importanta, insa imi mentin parerea ca e MULT deasupra capului unui copil obisnuit de 17 ani, care efectiv abia stie sa comunice PRACTIC, (daramite Teoretic), la nivel de 1:1, poate un pic, o idee si la nivel de grup mic de alti adolescenti, dar la nivel organizational efectiv NU e capabil, mai ales daca nu a avut nici experienta participarii in vreo organizatie anume, de ex in vreun club scolar organizat extra curricular, (despre care pomeneam in partea care a intrat la Spam).

Rudolph Aspirant spunea...

Comentariul recuperat (4) :
Nu stiu daca vei fi de acord cu mine, si nu stiu daca a fost remarcat la nivel de dezvoltare de curricula la Ministerul Educatiei din Romania, dar eu am cam remarcat ca trendurile internationale in educatie nu se prea axeaza spre dezvoltarea unor competente anume pe domenii specifice ale cunosterii umane la nivelul clasele de scolarizare obligatorie 1-10, sau 1-12, (depinzand de cate clase sunt obligatorii unde), acestea urmand sa fie dezvoltate abia ulterior la nivel de scoli profesionale de tip postliceal sau de ucenicie, sau la nivel de master in SUA, (ca acolo la colegiu, in general, inca inveti cultura generala si cum sa iti exprimi mai bine o posibila perspectiva critica sau despre niste concepte mai abstracte in scris).

Rudolph Aspirant spunea...

Comentariul recuperat (5) :
Competentele care se dezvolta in timpul scolarizarii obligatorii din alte tari sunt in general alfabetizarea propriu zisa, poate si niste elemente de baza de aritmetica, istorie nationala in context international, si orientare geografica re sa stii cam ce insemana nordul si sudul si estul si vestul, plus, mai ales cele legate de functionalitatea la nivel social, (inclusiv, desigur educatie pt sanatate, inclusiv sexuala), si de civism, (aici intrand si descrierea cum functioneaza sistemul politic al tarii respective), si, in unele tari si de patriotism, (ca si ala se invata/educa).
Aptitudini speciale se pot dezvolta la nivel de club scolar, de ex de jurnalism, de dezbatere, atletic, cor, fotografie, etc.
Si, uneori, se mai invata si cate o limba straina obligatorie, mai ales daca limba tarii respective nu este una de circulatie internationala.

Margot spunea...

Rudolph , am recuperat si postat comentariile lipsa ; ar fi bine sa le numerotezi cand sunt mai multe si mai ample , sa poata fi citite in ordine .

Margot spunea...

pentru a intra in turma/Europei trebuie sa existe si licee/cu/filiera/tehnologica .
ai auzit si tu ca nu pot fi toti filozofi , mai trebuie si tinichigii ! ( presedintele/tarii a enuntat axioma asta ! )
si eu mi-as dori mai mult dezvoltarea competentelor/cheie ( sociale ) - chiar daca ar insemna sa nu mai am ce preda fiind ing..
pentru dezvoltarea competentelor/tehnice ( generale si specializate ) nici nu sunt conditii ( resurse/materiale )- nimeni nu va recunoaste asa ceva - si cel mai des ele se prind ca nuca in perete , pe un fond sarac de cultura generala .