marți, 9 februarie 2016

De veghe în lanul de cereale


Mi-aș pune întrebări doar mie, măcar mi le-aș alege pe alea mai ușoare. Dar trebuie să-i mai întreb și pe ei. De unde întrebări potrivite?
-Ce utilizăm de la cereale?
- Carbohidrații.
La asta nu mă așteptam, credeam că-i mai simplu. Probabil ne-am uitat prea mult pe ambalajele aruncate prin clasă în ora trecută.
-Bine, dar mergi tu așa prin lanul cu grâu și te uiți după carbohidrați ca să-i mănânci? Ce utilizăm pentru consum ?
-Rădăcinile.
Nici la asta nu mă așteptam. Elevul vorbește serios.
-Altfel. Cum aduni grâul de pe câmp? Mergi cu sapa să scoți rădăcini?
-Nu. Cu mașina de treierat.
-Și ce adună mașina? Sapă după rădăcini sau taie spice și adună boabe?
-Adună boabe.
-Ce facem cu boabele?
-Le mâncăm.
-Îti pui acasă grâu în farfurie și mănânci?
-Nu, se face pâine.
-Cum se face grâul pâine?
-La fabrică.
-La fabrică din ce se face pâine?
-Din făină.
- Și unde-i grâul? Aveam grâu, nu făină. De unde-ai adus-o?
-De la moară.
-Ce s-a întâmplat la moară?
-Am luat făină.
-De unde? De la morărița blondă cu ochii albaștri! mă grăbesc tot eu să răspund. Și cum a facut morarița făină? 
-A măcinat grâul, se grăbește altul mai isteț să răspundă.
Gata cu întrebările. Nu mai vreau răspunsuri. M-am săturat să tot explic poanta.
 ” Asta e realitatea de pe teren, mulţi/profesori nu înţeleg că datoria lor e să întreţină un dialog cu/elevii, nu să ţină discursuri.” - afirmă un academician la TV.
E cineva printre cei care raspund de scoala/in Romania care sa totalizeze pretentiile/diverselor discipline si sa constate discrepanta imensa dintre ceea li se cere/elevilor sa faca si mult mai putinul ce ar permite mentinerea sanatatii psiho-somatice a/elevilor? Raspunsul este evident negativ. Nevoia protejarii/sanatatii psiho-somatice a/copiilor nu e treaba nimanui." - același acad. SolomonM.
Of! Așa de greu înțeleg, adică nu înțeleg.
Cum de se duce sănătatea asta? Oare o să mai treacă?

sursa foto

Niciun comentariu: