sâmbătă, 12 septembrie 2009

Directori , directoare , directive ş.a. - partea a II - a

A doua zi , ultima zi lucrătoare înainte de începerea şcolii : consiliu . Bleah !
Zeci de profi stau cuminţi ascultând enumerarea nedesluşită a membrilor diferitelor comisii , majoritatea inutile , dintr-o şcoală . Se pare c-am nimerit din lac în puţ ! Iar începe să-mi fie milă de mine . Dar mă gândesc la voi şi-mi iau notiţe ca să vă prezint corect elemente din ideologia noii conduceri . Poate ... lăsaţi .
" voi fi foarte strictă cu poarta ! " eek Îmi vine să mor ! Nu suport ideea asta ! Nu cred că închizându-i pe elevi în şcoală şi obligându-i să nu-i părăsească incinta se poate face educaţie . Iese orice altceva , dar nici pe departe ce trebuie . Acum sunt prea furioasă ca să mai spun despre asta ...
În liniştea deprimantă , zgâriată de cuvintele încălecate unele peste altele într-un discurs steril , apare ca un spectru coafat consilierul de la primărie . Da , are părul alb tapat şi pare al parodia pe Jim Carrey . Nu , nu glumeşte . Priveşte ca un inchizitor mulţimea ascultătoare , şi fără să-i pesecă deranjează , se aşază pe primul rând , în mijloc , clătinându-şi aprobator coafura în faţa noii şefe .
" se va ţine cont de orice hârtiuţă " eek De câte ori se poate muri în timpul unui consiliu ???
De la hârtii se trag multe rele din învaţământul ultimilor ani __ aşa cred eu . biggrin Da , de la hârtii .
Vrei să faci un rău cuiva ? Caută-l la hârtii ! Nimic altceva nu contează de când avem control prin sistemul/calităţii . Eşti/mafiot şi vrei sa-ţi faci o instituţie brici drept paravan ? Angajează-ţi câţiva oameni care se pricep să completeze hârtii aşa cum se cer ( poţi corupe un/inspector să-i înveţe dacă nu ştiu ) şi restul nu mai contează ! biggrin
" profesorii care nu ştiu să scrie pe calculator să roage pe cei care ştiu [...] că toate hârtiile ar trebui să fie scrise pe calculator !" eek De ce ne-or fi crezând neputincioşi ? Eu credeam că suntem isteţi şi că se vede ! sad
"planificările să fie gata în cel mult o săptămână " eek Hei ! Încă nu ştiu clar ce-mi veţi da să predau , că nu v-aţi hotărât cui să daţi orele !
" că un profesor e mai bun , că altu-i mai prost ... trebuie să se facă ore ! Aţi înţeles ?! " eek Nu . Cred că deja sunt pe lumea cealaltă ! Oi fi la buni sau la proşti ?
Aş vrea să mă ridic şi să plec , dar se pare că nimeni nu mai vrea . Poate că nu se mai pot mişca . sad Eu abia am venit aici , vin ultima şi plec prima ?! Rabd .
Dar focul mocneşte :
- De ce aţi venit aici ? Nu cunoaşteţi şcoala . Aţi fost numite politic ! izbucneşte o doamnă profesoară dând startul scandalului .
eek N-am mai vazut aşa ceva . Bine ... pe unde-am mai fost nu vorbea nimeni de frică . Doamna are curaj , dar acţionează impulsiv . Alunecoasa şefă exploatează situaţia încercând să devină victimă . Ameninţă ca-şi dă demisia . smile Îmi vine să aplaud . Dar toţi sunt cuminţi . Tac şi eu . sad Poate că le-a căzut cu tronc . neutral
Până la urmă , prinsă-ntre corzi la colţ , noua şefă izbucneşte :
" Da , eu am făcut controlul şi şcoala era goală la ora X , în data Y .Eu am făcut raportul ! Şi nici nu ştiţi câte anonime au mai venit ! " eek Aaaa ! E ca pe timpuri ! Sau o fi naivă , neprihănită ?! Sau ... nu , asta nu !
" Da , eu am vrut să vin aici ca să salvez şcoala ! " eek Hm! Mai erau şi alte soluţii ! twisted
" Da , şi ce dacă am fost numită/politic ? P** -ul m-a pus ! Aşa e legea şi ne supunem toţi ! Clar ??? " eek De ce-ai făcut asta ? Chiar voiam să cred că nu eşti ... altfel decât trebuie !
Ce-ar mai fi de spus ? Şcoala e din ce în ce mai departe de rostul ei . Ca şi mulţi dintre noi . sad

8 comentarii:

Andrei spunea...

Of, viata mea... Durere mare. :(
Invatamantul romanesc este in coma profunda. Nici o sansa de revenire la normal. In miracole nu mai cred de mult.

Margot spunea...

Atunci ... Andrei , aş vrea să fiu/eutanasiată , să donez/organele şi să fiu/incinerată .
Am scăpat şi de grija asta ! :D
Deşi nici astea toate nu se pot îndeplini pentru că n-avem legi potrivite . La sfârşit nu se înghesuie mulţi să se gândească , iar cei care se gândesc probabil că nu mai au putere pentru nimic .
Te descurci tu ! ;) :)

laura spunea...

Hmmm! Si noi am trait experienta asta, si noi am facut scandal la vremea respectiva! Doar ca noua ne-a venit doar director adjunct! Atunci a fost momentul cand cancelaria n-a mai fost alcatuita din bisericute. Si s-a mai intamplat ceva incepand de atunci! Pentru ca dupa retragerea partidului a plecat si directorul, si pentru ca de la scolile care n-au protestat directorii au ramas pe post, noi am ramas cu impresia ca avem ceva forta. Acum, conducerea are ceva probleme cu noi, suntem o cancelarie de rebeli!

Margot spunea...

Atunci e frumos ! :))
Înseamnă că sunteţi nişte modele promiţătoare . ;)
Eu am impresia că predau doar lecţii despre umilinţă şi neputinţă . :(
Mi-aş dori să predau ... "rebeliuni" . :)
Cancelarie de rebeli ... ce-mi place ! :)

laura spunea...

Imi dau seama cum trebuie sa fie la SAM...
Dar adevaratul merit in invatamant nu-l avem noi, profii din licee medii sau bune, care avem elevi cu cativa ani de acasa (nu prea multi nici la noi:D. Daca reusiti sa scoateti macar un gand bun din copiii aia, care si-au gasit idealurile printre cuvinte de manele, voi, profii de la SAM sunteti adevaratii eroi ai invatamantului.
Apropo! Am citit pe blogul tau despre o intalnire cu un fost elev. Cum el a strigat dupa tine, iar tu ai incercat sa-l eviti.
Eu cred ca un elev ne este elev, odata ce a ajuns intr-o clasa la care predam, toata viata. Uneori arunci samanta si pare ca nu se va prinde. Dar ramane acolo, o mai misca vantul, si ajunge intr-o crapatura. Tot n-are insa cum sa incolteasca, pentru ca n-are apa. Si sta asa, privind in jurul ei, uneori ani. Pana cand cel care a aruncat samanta, sau poate altul, aduce si apa.
De multe ori noi aruncam samanta, tot noi trebuie sa avem rabdare si, la momentul potrivit, sa aducem si apa care sa transforme o samanta uscata in viata!

laura spunea...

Ca sa vezi ce pot face fostii elevi:)
Autorul blogului (autoarea) mi-a scos peri albi vreo trei ani de zile, iar pe autorul anchetei l-as fi batut zilnic, pentru ca zilnic nu venea la scoala! (chiulea, adica)
http://spre-sfarsitul-lumii.blogspot.com/2009/10/in-culisele-unui-show-politic.html

Margot spunea...

Nu urasc pe nimeni . N-am acest sentiment in structura . :)
Exista oameni care m-au suparat rau . La ei nu-mi place sa ma gandesc . Atat . Schimb gandul daca se-ntampla sa-l intalnesc . Exista legaturi care se rup definitiv .
Supararile pe care mi le produc elevii sunt altfel decat cele pe care mi le produc adultii . Din fiecare necaz pe care mi-l fac , firea mea cauta sa scoata ceva bun , sa nascoceasca o iesire , ca si cum ar sti ca raul nu are ce cauta intre dascal si ucenicii sai .
Predau la SAM . In ultimii ani , multi elevii au devenit din ce in ce mai agresivi , irascibili , vulgari , violenti .
Multi au depasit si prin manifestari pragul adolescentei ( multi elevi de la SAM au peste optsprezece ani ).
Multi ar trebui tratati ca niste adulti . Asta mi se intampla .
Daca-mi spune :
- Sa-mi bag/(sa zicem)picioarele-n tine si-n ea de scoala ! nu mai pot vedea , sub nicio forma , in tanarul de peste 17-18 ani care ma masoara provocator , doar un elev peste a carui iesire voi putea trece usor peste cativa ani . Si tot asa ... incredibil de multe altele ...
Am iesit , cred , cu bine din astfel de situatii , fara ajutorul nimanui , mai mereu ( altfel s-ar spune ca nu esti in stare sa fii prof. - alta anomalie ! ). Am transat cu indrazneala , cu sinceritate , cu demnitate , nenumarate astfel de situatii . Cred ca si ei au inteles bine mesajele mele . Cred ca am taiat corect ceea ce era rau si ranile s-au vindecat bine . Am simtit din partea lor un fel de respect , de recunoastere , de simpatie chiar . Doar eu ... eu ... eu mereu raman cu niste cicatrici . Nu mai pot sa-i vad doar ca pe niste simpli elevi de-ai mei , sunt cumva niste straini cu care nu tin neaparat sa stau de vorba . Asta-i lectia mea pentru ei , e mai bine sa invete de la mine ca nu orice se poate repara . :)
Bine ca nu predam toti aceleasi lucruri ! :))
Sa ma opresc . Sa nu semanam cu niste profesoare , ca nu mai sta nimeni de vorba cu noi ! :P
Altfel ... despre alti elevi ... ai dreptate !

laura spunea...

da, inteleg sentimentul...