duminică, 25 aprilie 2010

Prezenţa

- A... -escu !
- Nu-i !
- B... -escu !
- N-o să mai vină .
- C...-escu !
- Nu ştim nimic . Nici ta'su nu ştie de el . L-a căutat ieri pe la şcoală . Da'de ce-i mai strigaţi pe toţi ? Doar ăştia patru suntem .
- eek ... aşa mi se pare ... normal . Probabil am impresia că mă aud când îi strig şi-or să-mi răspundă . D...-escu !
- eek Arestat ! L-au luat acum vreo patru zile cu cătuşe de la şcoală ! Direct la puşcărie !
- sad ... mai bine predam direct acolo !
- Şi ... noi ?!
- Aveţi dreptate ! biggrin F...-escu !
- Prezent ! cool wink
- biggrin Ce-i cu tine ? Are ochii înroşiţi şi cască des .
- Mor de somn , îmi răspunde obosit Ştefan F...-escu . Îşi aşază înapoi capul pe bancă şi butonează telefonul .
- L - escu !
- N-avem .
- M -escu !
- Băăă ! N-auzi că te strigă doamna ? Trezeşte-te ! ţipă Silvia zgâlţâindu-l .
- Lasă-l , dacă nu vrea ! ţip şi eu . L-am văzut !
Data trecută , la aceeaşi fază , şi-a ridicat brusc bocancul şi-a lovit-o cu putere între picioare pe fata care l-a atins .
- smile Ioana ! Ce mai faci ?
- La şcoală , doamna . smile
- Grea şcoală !
- Da , doamna . E pentru profi cu nervi de oţel !
- biggrin O...-escu !
- Sunt aici , doamna ! răspunde Silvia O...-escu agitându-şi mâinile ca să i se usuce oja . Vă place oja asta ?
- Nu .
E o culoare închisă , mov ? , grena ? , de parcă unghiile stau să-i cadă după lovituri .
- eek De ce ?
- Îmi plac nuanţele deschise . biggrin Şi-apoi cum să-mi placă dacă-ţi faci manichiura în ora mea ?
- Doamnaaa , plec la ţară şi nu mai am când ! biggrin
- R... -escu !
- Gata , doamna ! Opriţi-vă !!! Ne-aţi stigat pe toţi care suntem aici ! insistă Silvia .
- sad
- Restul ... nu-s ! Or fi dormind la ora asta . biggrin
- Unii mor de somn şi alţii mor încercând să-i trezească . sad
- Doooh ! îşi ridică nemulţumit capul de pe bancă Ştefan F. , lăsându-şi telefonul deoparte .
- eek ... ai primit un mesaj sau ... ai auzit ce-am spus ?!
- Am auzit . biggrin Şi-şi bagă capul în ghiozdanul de pe bancă . Ghiozdanul e gol . Se uită la mine de acolo , cu ochii pe lângă fermoar , şi-mi zâmbeşte cuminte .
- smile ... să mergem de-aici mai departe ! Doar ca nu prea mai stiu cum ... confused
- Să vorbim despre ceva ! Orice vreţi , continuă capul din ghiozdan .
- eek ...
Şi-ncerc să dau căutare după cuvinte potrivite , că nu mai am sau nu mai sunt prezente .
- smile

2 comentarii:

mosu spunea...

:))
esti teribila cu textele astea! ti-am mai zis, astea ar trebui puse in rama si facuta o expozitie cu ele; ba nu, nu o expozitie, un fel de muzeu de istorie...
de exemplu dialogul asta:
"- Ioana! Ce mai faci?
- La şcoală, doamna.
- Grea şcoală!
- Da, doamna. E pentru profi cu nervi de oţel!"
e extraordinar; atat de simplu si de banal dar spune atat de multe....; pana la "da, doamna" e doar un dialog comun, dar fraza de dupa e si filozofie si istorie si psihologie si sociologie.....

Margot spunea...

da , şcoala pentru profesori :)
elevii se simt undeva în afară .
ei nu prea ştiu să comunice , să ceară , să lupte . parcă nici eu , m-am învăţat cu ei ca ei .
că veni vorba ... aş introduce cursuri de comunicare asertivă de la clasa I ! şi de alimentaţie raţională ! mai departe ... multe ar fi doar floare la ureche !
şi mie îmi par des incredibile orele mele . într-adevar problemele/elevilor ar da de furcă multor specialişti , daca s-ar uita . pe mine mă copleşesc .