duminică, 14 octombrie 2007

Copile , sa fii fericit !


Sunt trista . Cred ca nici ca profesor nu pot face mare lucru . Este ata de frustrant sa nu ai nici o realizare profesionala , sa vezi ca nimic din ceea ce simti si gandesti nu poate folosi nimanui .
Nu am fost in stare sa cotinuu cu dirigentia la vechea clasa . Eram inutila (?) si mai mult , poate ca chiar actionam gresit (?) . Prea veneau problemele una dupa alta !
Unul dintre elevii carora le-am fost diriginta doi ani va deveni , sau poate a si devenit _ tata . Copilul lui ar trebui sa se nasca in aceasta perioada .
Tata ?!
Este cumva tipul ce statea rezemat deseori de perete in timpul orelor rozandu-si pielitele unghiilor , cel care a incercat greoi sa-si dea jos castile la care asculta muzica in timpul orei ( ce-i drept nu era ora mea , dar ce conteaza !) ?. Da .
Este tipul care deseori evita sa raspunda intrebarilor atacandu-le sau atacandu-ma pe mine ? Da .
Este tipul despre care aveam totusi o impresie buna ? Da .
Este cel despre care credeam ca este suficient de sensibil si istet pentru a prinde ceva din tot ceea ce spun , pentru a duce mai departe . Da . Da! Da !!! Gata !
Ce inseamna a fi tata ?
Copilul lui va avea tot ochii verzi ? Il va lua tatal lui in brate si-i va spune ca-l iubeste ? Ca se bucura fiindca vor trece putin prin lumea asta impreuna ?
Nu i-am pus prea multe intrebari , dar fiind peste masura de furioasa l-am intrebat daca este pregatit sa devina tata . N-am sa va povestesc schimbul de replici . L-am si uitat , dar ceva nu pot sa uit . Ceva ma roade , ceva a ramas ca o otrava ___ replica lui despre mamica copilului sau : " ... daca a fost vaca !"
Ce am transmis acestor elevi despre a trai frumos , despre dragoste , despre rostul nostru in lume ? Nu mai sunt in stare sa-mi exprim gandurile ...! O otrava care parca imi amorteste ...
Am incercat atat cat m-a dus mintea sa le atrag atentia elevilor ca totusi putem trai frumos . Dar cata minte ...?!
Copile , nu stiu ce cred parintii tai unul despre altul , despre ei insisi sau despre tine .
Stiu ca daca m-as putea transforma in ursitoare ti-as da atata minte incat sa fii in stare sa inveti sa fii fericit , sa descoperi ca nu esti singur si ca esti inconjurat de frumusete pe care doar trebuie sa o descoperi .
Iarta-i pe cei care n-au stiut sa traiasca mai frumos pentru tine si ajuta-i sa descopere frumosul de langa ei , crescand un om mare , sensibil , responsabil , eliberat de prejudecati si frustrari , un om implinit .
Sa fii fericit , copile !

5 comentarii:

Anonim spunea...

Buna!
La ce scoala/liceu sinteti?

Margot spunea...

Buna ! :)
... si normele de conduita si obligatiile etice ale profesiunii ? ... si farmecul povestilor ?
... dar pot spune ca predau unor "viitori profesionisti" ( doar sunt elevii mei ?!!nu ??? :(( )in domeniul alimentatiei publice ( ospatari , bucatari , organizatori banqueting ).
:)

mira spunea...

nu cred k e vina d-voastra.. ati incercat..e adevarat k nu v-a reusit..nu cu acesta.. dar poate k altii au inteles.. poate k altii au receptionat mesajul... si k intr-o zi o sa va aduca satisfactii.. nu totul poate depinde de d-voastra.. ati plantat acolo samanta..doar k nu a incoltit.. din nou spun: nu cred k e vina d-voastra..
mi-ar fi placut sa va am k profesoara.. cred k elevi d-voastra sunt norocosi.. si din mesajele lor am vazut k unii isi dau seama de asta.. poate k nu o si dovedesc.. dar undeva, in adancul lor, va apreciazaa...

Margot spunea...

Multumesc , Mira .
Recitind povestea , tristetea o simt la fel de vie .
Copilul despre care vorbeam este o fetita ce are acum aproape patru luni .
Pe taticul ei o alta fata il asteapta pe holurile scolii .
Desi nu este eleva mea , am indraznit sa-i spun zambindu-i retinut :" ai grija !"
"Stiu !" a venit hotarat , categoric raspunsul .
Adolescenti care stiu ce vor ... eu cu ale mele ...

mira spunea...

da..in general oamenilor nu le place sa li se spuna ce sa faca.. mai ales adolescentilor.. si asta pt k nu stiu sa aprecieze un sfat venit de la cineva care ii pasa..:)