miercuri, 31 octombrie 2007

Povestea unor esecuri - Ovidiu , Floricel , Adrian



Capitolul : Ovidiu

Faceti vreodata o excursie ?
Puteti sa dati 10 fara sa ascultati ?
Ce aveti de gand sa faceti in anul urmator ?
Ce reprosati anului acesta ?

Nu .
Da .
Sa incerc sa traiesc frumos in continuare .
Nimic lui .

Doamna diriginta , eu cunosc un baiat care este cel mai bun prieten al meu si el are o problema foarte mare . El nu a mai avut nici o fata , ca prietena si ca iubita timp de un an de zile . El a devenit lenes , molesit si fara chef de viata . Credeti ca el se simte asa din cauza lipsei de dragoste ? ( Baiatul acesta m-a intrebat de ce , si eu nu stiu ce raspuns sa ii dau ) .

Noi putem doar sa palavragim despre acest subiect . Adevarul doar el si-l poate descoperi .
Poate singuratatea ( lipsa fetei ) sa duca la o stima de sine scazuta , la nesiguranta , la anxietate , la dezinteres , stres si chiar la boli ca depresia si scaderea imunitatii .
Pot fi si alte cauze ale acestor stari ( regim de viata nesanatos , dereglari metabolice ) .
Dar ar putea fi mereu atat de simplu ?
Ar putea prezenta unui sentiment sa rezolve toate problemele ; sa devenim harnici , vioi si gata sa luam lumea de la capat ?
Da . Nu .
Spun inteleptii sa nu devenim prizonieri ai iluziilor noastre .
Parca am mai spus povestea :
’’- Sotia mea crede ca-i gaina si asta ma scoate din minti .
- Atunci de ce n-o parasesti ?
- Pentru ca am nevoie de oua .’’
’’ Nimeni si nimic din afara nu are putere asupra ta decat daca ii conferi acea putere .”
Cheful de viata nu i-l va putea lua “ea” daca el se va trezi spunandu-si : eu sunt izvor , eu sunt viata , astazi vreau sa fiu frumos si vesel .
Cheful de viata i-l va putea lua ’’ea’’ daca el se va trezi spunandu-si : ea este izvorul , ea este viata , astazi vreau ca ea sa fie frumoasa si vesela .
Daca el isi va gasi forta interioara toata lumea va avea de castigat ( chiar si’’ea’’ si-ar dori in preajma un om stapan pe sine ) .

Draga doamna diriginta , acest mesaj este pentru dumneavoastra in semn de multumire . Va multumesc foarte mult ca m-ati ajutat cu un sfat pe care mi l-ati dat cu ceva timp in urma . Nu stiu daca va mai amintiti dar am pus o intrebare pentru prietenul meu . Dar cred ca v-ati dat seama ca eram eu . Eu am vrut sfatul dumneavoastra si mi-a fost rusine sa vi-l cer personal . Cu ajutorul dumneavoastra am reusit sa ma trezesc dintr-un cosmar intunecos . Imi cer scuze daca v-am suparat vreodata , credeti-ma ca nu a fost cu intentie .
P.S. Sunteti cea mai ’’tare’’ doamna profesoara si as vrea sa fie toata lumea ca dumneavoastra . Mi-a spus ca nu vrea un raspuns la acest bilet .

Atat . A fost ultimul bilet .
A urmat o perioada lunga de absente ... si se pare de probleme pe care le-a depasit ?!
L-am mai vazut prea rar pentru a mai vorbi si altceva in afara despre situatiile neincheiate .
Mi-a parut rau pentru ca ...

Capitolul : Floricel

Doamna diriginta , stiu ca va supar mereu si cu aceasta ocazie imi cer scuze si promit ca o sa incerc sa fiu mai cuminte si un elev mai silitor .
Este vorba despre o fata la care eu tin foarte mult si ea la fel tine la mine, dar ne-am despartit din cauza unui prieten comun care a sunat-o si a intrebat-o daca are prieten si ea i-a spus ca nu are , ca poate sa ma intrebe si pe mine si eu nu am vrut sa mai fiu cu ea , desi tin la ea si vrea sa ma impac cu ea , ce credeti ca ar trebui sa fac ?
Inca ceva , aveti ceva cu mine ? Ca atunci cand vorbesc mai multi colegi de-ai mei va luati numai de mine .

Nu esti credibil .
Repet : cu cat vorbesti mai mult cu atat ii poti asculta mai putin pe ceilalti ; cu cat ii asculti mai putin cu atat ii vei intelege mai putin .
Povestea nu mi-a spus prea multe despre voi , ci mai mult despre orgoliul tau ranit . Orgoliu ce te-a facut sa nu mai tii cont de ce simti fata de ea , ci doar de ce simti fata de tine . Orgoliul ranit pare sa nu te fi lasat sa-ti pui intrebari legate de ce simte ea . Pare doar ca vrei sa iesi cu orgoliul nesifonat , indiferent de pret .
Nimeni nu poate spune ce trebuie sa faci .

Tu esti cel care simte , tu esti cel care va plati , tu hotarasti pretul .

Da _________ am ceva cu tine _________esti elevul meu !

In fata clasei eu sunt cea care simte si dirijeaza atmosfera .
Problema este ca toti vom plati intr-un fel sau altul , iar pretul este influentat si de atitudinea ta .

A citit raspunsul , a mototolit biletul si l-a aruncat . L-am ridicat de pe jos si i-am spus ca il voi pastra eu daca lui nu-i trebuie , la urma urmei... este rezultatul muncii mele .
A fost singurul bilet .

Capitolul : Adrian

Doamna diriginta , vreau sa va zic ca sunteti cea mai intelegatoare persoana pe care o cunosc . Va admir pentru cum va comportati cu noi .
Va multumesc , Adrian


Atunci ai de la mine un bilet de incredere in alb .
Completeaza-l !

N-am reusit sa comunicam mai mult . Mi-a parut rau ca nu a venit mai des la orele mele .

De ce n-o fi venit ?! Oare pentru ca sunt ’’intelegatoare’’ ?!
Daca e asa ____________ nu vreau !
Prefer sa fiu’’ rea’’ .


Niciun comentariu: