marți, 30 octombrie 2007

Povestea unor esecuri - introducere ; Narcis


A inceput atunci am citit o altă poveste .
Era despre harul de a preda si a invaţa din cartea ,, Supa de pui pentru suflet’’ de Jack Canfield si Mark Victor Hansen . Era vorba despre modul in care reuşise un profesor sa atragă atentia studenţilor săi asupra faptului ca au libertatea de a-şi alege propriul drum în viaţa si că pentru a face alegeri ,,corecte’’ trebuie să înveţe sa gândeasca cu înţelepciune .
Am citit în clasă o parte din această poveste si le-am propus elevilor să o punem în practică . Ei ar fi trebuit să-mi aducă in fiecare săptamână un bilet ,, pe care să scrieţi o sentinţă, o idee sau un proverb , să vă aşterneţi un gând , un sentiment sau o problemă care vă preocupă , să puneţi o intrebare sau pur si simplu să scrieţi ce vă trece prin minte .’’ Urma ca eu sa dau o replic
ă in scris fiecărui bilet .
Profesorul reusise sa-şi provoace elevii sa gândească , sa gândească cu responsabilitate .
Eu ...
Eu mai pot doar sa vă povestesc ...
Avem nevoie de poveşti .
Numele pe care le voi folosi nu sunt cele reale pentru a păstra caracterul confidenţial al bileţelelor . Va rog sa ramaneti si voi "discreti".

Puteti posta raspunsurile voastre la intrebarile puse de personaje , puteti posta critici , sugestii pentru raspunsurile mele .
Nu uitaţi ca sunt ,, poveşti’’ .

Povestea a inceput in anul scolar 2005-2006 . Poate va fi folositoare cuiva vreodata . M-ar bucura .


Capitolul : Narcis

Va rog frumos sa ma scuzati daca v-am suparat cu ceva . Promit ca o sa fiu cuminte .

Esti prea mare ca sa mai fii cuminte , este timpul sa traiesti frumos si cu intelepciune .

Ce ar trebui sa fac ca sa uit o fata de care imi place foarte mult . Ma gandesc tot timpul la ea ... dar vreau sa o uit . Ce trebuie sa fac ????

Cu drag ,

Narcis

“Mi-ai luat inima si-ai plecat ,

Nici macar nu m-ai intrebat ...

De-acum toata viata

Am sa te astept !”

( PROCONSUL – “ Mi-ai luat inima” )

Am vazut multi oameni nefericiti pentru ca au vrut sa uite si nu au reusit .
Unii au ramas fara inima pentru totdeauna , indiferent ce au incercat ( s-au agatat cu disperare de alti oameni , de religie , de stiinta , de alcool , de desfrau si vulgaritate ).
Nimic nu le-a putut umple golul interior . Uneori am avut impresia ca se simteau totusi bine inconjurati de drama lor , se vedeau niste eroi ce duceau pana la capat lupta cu ei insisi . Cred ca primul pas spre a nu uita este sa vrei sa uiti . Cautand intr-una mijloace de aparare se pare ca gandesti doar la primejdia ce te-ameninta si e clar ca nu o uiti ; si cu cat te vei zbate sa scapi , cu atat mai mult te vei cufunda in ganduri .
La urma urmei ar fi pacat sa uiti de intamplarile si de fiintele care ti-au placut !
Nu le uita !
Incearca doar sa le intelegi si sa te intelegi pe tine . Aici e secretul . Spun inteleptii “ca nu conteaza ce ti s-a intamplat , ci atitudinea fata de ce s-a intamplat”.
E suficient sa intelegi si sa faci lumina in hatisul povestii , analizandu-te cu sinceritate , si tot ce ai vrut sa uiti poate sta langa tine fara sa-ti faca rau .
Si ce multe fete vor putea veni sa-ti ia inima !

Va rog frumos sa ma scuzati pentru toate datile cand v-am suparat , stiu ca n-am procedat bine si ca dumneavoastra asteptati mai mult de la mine dar ... asa sunt eu .
Voi incerca sa ma schimb pentru ca dumneavoastra sunteti o profesoara excelenta si va purtati asa frumos cu noi ... nu meritati asta . Inca o data : imi pare rau .

Oare urmatorul biletel de la tine va veni inainte de a-ti pune nota la CDL sau la “Servirea consumatorilor” ? Oare de unde stii cum ma port cu voi , ca doar nu ne prea intalnim ? Oare ce criterii folosesti cand apreciezi un profesor ca fiind “excelent” ? Oare tu intelegi ca si mie imi pare rau ?

Am o prietena de 10 luni si totul a mers bine . Eu am inceput sa fac niste glumite mai nesarate , dar sunt foarte sincere . Ea le considera majore si tot timpul ne certam , iar pe mine ma doare rau si nu as vrea sa o pierd . Aseara am hotarat sa luam o pauza pana sambata ca sa ne linistim .Credeti ca am facut bine ? Sau ce ar trebui sa fac?

Este de o importanta majora ca ceea ce ei i se pare major tie ti se pare minor . Este o problema . Nu crezi ? Gandeste-te ca ar fi invers (?!) ( Poate chiar asa stau lucrurile .)
Glumitele tale “foarte sincere” “nesarate” si “minore” sunt totusi expresia a ceea ce gandesti , iti apartin si te definesc .
Este adevarat ca exista si adevaruri care nu pot fi spuse decat in gluma dar ... daca vor fi intelese mereu doar ca glume ? Nu vei ramane un neinteles ?
Ar trebui ca in prietenie sa nu incapa minciuna si adevarurile sa poata fi spuse cu curaj , responsabilitate si daca se poate cu un “strop de poezie” ; ar fi si o dovada de maturitate .(!)
Nu intotdeauna o pauza in timp aduce linistea . Problema a ramas si este impropriu spus ca “timpul le rezolva pe toate” . Problemele nu se rezolva fugind de ele si amanand rezolvarea lor cu inca niste zile .
Ai vrea sa nu o pierzi . Ai un simt al proprietatii “foarte dezvoltat” .
Poate un om sa apartina altuia ? Mi se pare ca pot exista doar relatii intre oameni ; relatii care se creaza si se schimba continuu . Grija oamenilor ar trebui sa fie nu de a-si impune punctul de vedere unul altuia ci de a mentine o relatie vie .
Ce nu vrei sa pierzi ? O relatie in care nu esti inteles si care scartaie ?
“ In loc sa cauti pe cineva care sa te iubeasca , fii cineva care ar putea fi iubit.”
Tu ce gandesti despre tine din acest punct de vedere ?

DA , va multumesc pentru sfaturi , sper ca ma vor ajuta , dar tot nu inteleg ce aveti cu mine . Poate ca aveti dreptate ... ca sunt prost . Fapte ca sa va dovedesc nu ma lasati sa va arat . Inca o data imi cer scuze desi n-are nici o importanta .
NU AM NEVOIE DE UN RASPUNS , DOAR CITITI BILETUL ...

Nu cred ca am zis vreodata ca esti prost , poate ai interpretat tu gresit furia mea .
Ca nu te las eu sa arati fapte _____ iese din discutie .
Cred ca biletul exprima de aceasta data un acces de sinceritate ... dar de cand n-ai mai dat pe la scoala probabil ti-a trecut .

De ce tot timpul sunteti suparata pe noi , chiar asa de mult gresim ?
Suntem
copii si ar trebui sa ne intelegeti pentru ca si dumneavoastra ati fost copil .
Parerea mea este ca daca ati comunica mai mult cu noi si v-ati pune in locul
nostru lucrurile ar sta altfel . Dar dumneavoastra , daca va supara doi _ trei
elevi sunteti suparata pe toata clasa ... sa nu ma intelegeti gresit , nu vreau sa
va judec sau sa va reprosez ceva , eu doar mi-am dat cu parerea .

Teoretic ar tebui sa fiti niste adolescenti responsabili , visatori si lucizi in
acelasi timp , foarte exigenti cu ceilalti dar si cu ei insisi .
Copii ?! Hm !
E mult mai grav decat credeam !

Dumneavoastra n-ati fost copil ? Toata lumea este asa la varsta noastra .
Noi nu facem toate astea expre sau ca avem ceva cu dumneavoastra , o facem
pur si simplu , fara sa ne dam seama . Si relatia dintre profesor _ elev cea buna nu prea exista intre dumneavoastra si noi .

As fi vrut sa-ti pot da un raspuns destept , dar ... stii ce-i grav ?
Nu-mi amintesc cand m-am nascut .
Imi amintesc doar ca atunci cand viscolea si luminile de la foc jucau pe pereti , timpul se oprea . Stiu ca nu se poate _ miscare fara timp _ dar ... La fel era si cand ploua marunt , cand adia vantul primavara si fosneau frunzele sau cand zaream albastrul de la marginea lumii .
Oare am avut varsta voastra sau o voi avea ?
M-am ratacit ?
M-ati ratacit ?
Ne-am ratacit ?

Mi-a spus ca nu-i raspund la intrebari . I-am explicat ca daca eu nu-i pot spune ceea vrea el sa auda nu inseamna ca nu incerc sa-i raspund in felul meu .
S-ar putea ca el sa fi avut dreptate pentru ca nu s-a schimbat nimic .
Desi ... mi-a adus o floare ... ?!

Ultima data cand a fost la ora mea a ales sa-si dea sapca jos de pe cap __ atunci cand l-am rugat , sa nu-si mai tina picioarele sprijinite de blatul mesei__ atunci cand l-am rugat , dar si sa iasa din clasa pentru a vorbi la telefon __ atunci cand l-am rugat sa aleaga odata ce este mai important pentru el . Nu i-am permis sa se intoarca in spatiul acelei ore . A plecat trantind usa “si nu l-am mai vazut de-atunci”.

Niciun comentariu: