luni, 14 ianuarie 2008

Cioburi si chiciura

Scoala __ nimic nou __ appear permanently offline to ... unii pentru altii .
Totusi ziua de vineri a avut ceva ciudat de dimineata ____ Lionel Richie - "Hello" , in aglomeratia statiei de metrou , inducandu-mi o stare de izolare , de asteptare deznadajduita .
Las' ca nici ceilalti nu erau altfel !
Am ramas ciudat de apatici , tristi asteptand urmatorul tren . Parea ca putea veni oricand , l-am fi asteptat oricat .
In sfarsit , am urcat . Aceleasi melodii peste tot .
Anormal , liniste , priviri coborate de parca ne-ar fi fost rusine de cat de sensibili suntem .
Deodata vocea unor adolescenti imi sparge starea :"Asta-i muzica pentru batrani , e ca pe vremea comunistilor !"
Normal ! Acum stiu unde ma aflu !

In clasa : tipete , sticle de suc zburand , manele , injuraturi , etc.
Nu reusesc sa-mi cant melodia .
Ma ridic si joc rolul care le place .
Incep prin ridicarea treptata a tonului si a aciditatii vorbelor pe care le vomit strategic . In timp ce incerc sa-mi mentin agresivitatea la nivelul asteptarilor elevilor , scotocesc cu disperare prin memorie dupa "cuvinte potrivite" si fraze bine ticluite astfel incat sa nu pot fi acuzata de cei parsivi de limbaj licentios .
Le castig atentia si ce-i mai grav ____ admiratia !
Se citeste pe fata lor ____ le place ! Li se pare ca sunt cool pentru o amarata de profa "care sunt" .
Asta ma infurie de-adevaratelea .
Le explic . Nu pricep .
Nu mai suport , dau bir cu fugitii .
Ii las sa-mi digere vorbele in timp ce plec "sa cumpar" creta .
Revin la ora urmatoare .
Liniste ! :-/
Un elev rezolva o problema , este atent la intrebarile mele si gaseste firul rezolvarii logice . Nimeni nu ne saboteaza gandurile si elevul reuseste sa formuleze propozitii si chiar fraze .
Ii dau 10 (desi este enorm de mult) pentru ca imi place ce se intampla .

Dar urmatoarele ore la alte clase decurg rau .
Rolul imi este strain si nu-mi place sa-l repet des .

La ultima ora , o eleva isteata ma consoleaza : "Exista contructii solide realizate si pe teren nisipos daca fundatia este bine gandita !"
Normal , am ramas pe ganduri . Eleva mea ?!

Chiciura a facut ca tot ce este in jur sa para mai frumos .
Chiar si cioburile ...

4 comentarii:

Anonim spunea...

Manele in clasa? Pacat.

Anonim spunea...

nu am inteles de ce credeti k e grav daca le castigati admiratia elevilor.. pt k ei asta au nevoie.. de un model dupa care sa se ghideze.. probabil pt k nu erati d-voastra cu adevarat ci pt k jucati un rol pe care stiati k o sa-l agreeze?? eu asta am inteles cel putin.. din pacate in viata trebuie sa facem si asta..sa ne prefacem..uneori mai des decat am vrea..

Margot spunea...

Mda ...
E grav cand iti iese socoteala doar cu ajutorul nonvalorilor ; cand esti vazut ca o valoare doar prin raportare la nonvalori .
"- Nu mestecati guma in timp ce vorbiti ! Nu va inteleg cuvintele ! Controlati-va privirea si alegeti-va o pozitie decenta in banca , altfel atitudinea voastra pare agresiva si vi se va raspunde tot asa .
Nu obtin nici o reactie .
- Bine , am sa va vorbesc si eu mestecand guma !
Ma sprijin ostentativ de catedra , o mana o sprijin de sold , aleg cea mai provocatoare si indrazneata privire de care sunt in stare . Plescai guma in timp ce vorbesc si incerc sa-i strang pe toti intr-o privire ca intr-un cleste . Ma simt fierbinte (!) de furie , desi zambesc nonsalant , cu detasare .
Liniste , liniste si priviri admirative .
- Doamna , indrazneste un baiat de obicei timid , nu vreau sa va supar , stiti ... chiar va sta bine ! Pe bune !
Scot linistita un servetel , arunc guma ( ca doar n-o sa mi-o lipesc de catedra ! ) si intre timp incerc sa-mi reamintesc subiectul lectiei .
E liniste in continure . Deocamdata nu mai plescaie nimeni guma si nu-si mai sprijina nimeni picioarele de blatul meselor .
E liniste , o liniste care ma nelinisteste si ma intristeaza ."
Sa mai fiu si model , sa gasesc texte si roluri , sa mai fiu si eu insami ... macar de mi-ar intelege supararea !

Anonim spunea...

nu stiu ce sa mai zic... inteleg acum k si profesorilor le e greu.. consideram k ei sunt de vina k nu reusesc sa se impuna,k nu stiu cum sa o faca... dar e greu sa te prefaci tot timpul a fi altcineva..
cred k e cum am spus si altadata.. cred k elevii isi considera profesorii ca fiind superiori.. si nu se gandesc k si ei au sentimente, nu le pasa.. pt k pana la urma toti suntem egoisti..
cred k relatia profesor-elev e una complicata.. k toate relatiile intre oameni de altfel..