marți, 22 aprilie 2008

Caleidoscop

Probabil ca toate grijile adunate au inceput sa macine , sa-mi taie gandurile si sa-mi lege ideile cumva ... altfel . Uneori , privind spre spatiul orei , parca vad imagini printr-un caleidoscop .

Vacarm . Incep a vorbi despre ce mi se ofera .
Se straduiesc sa invete raspunsurile pentru un test la religie . (!)
Nu ma pricep . Pun intrebari . Cativa imi simt rezerva si ezitarile in fata raspunsurilor indicate in fituici ca fiind corecte , si castig audienta .
Trec la mise-en-pace-ul maselor comandate ( locul tacamurilor , al paharelor ) . Reusesc sa transmit usor continutul .
Ideile se reasaza , nu mai stiu cum , si ajungem , probabil in gluma , la eutanasie . Nu stiau nici despre ea . Se dezmeticesc de-a binelea si ataca . Dar atacurile lor par constructive , ma provoaca si-mi dezmortesc mintea sub o avalansa de idei si emotii .
Ajungem la victimele legilor strambe si la rolul Divinitatii sau al oamenilor in schimbarea lor .
- Doamna , sunteti bolnava si noi nu stim ?!
- :-/ ... nu cred .
- Credeti ca este bine ... [ ... ] ?
- Mi-as dori sa avem libertatea de a alege , daca am ajunge in acest punct . Ar trebui sa ne gandim si la astfel de lucruri atat timp cat mai suntem in putere sa facem ceva .
- Doamna , numai dumneavoastra ganditi asa . Totusi ... noi ce putem face ?! E treaba avocatilor , a medicilor , a preotilor , a oamenilor politici , a altora ...
:) Isi pune intrebari !
- Va mai ganditi si peste ani , poate veti gasi raspunsul .

Apoi , in aceeasi zi , am descoperit publicat articolul lui Marian Nazat _ "Azi a murit un om ..."

Oare ce am incercat sa transmit ? Incercarea mea de a trai sau de a muri decent ?

P.S. Uneori , cu elevii acestei clase , continutul materiilor pe care le predau se parcurge usor si placut . Defapt ei sunt printre putinii care aleg inca sa ramana la ore .

Niciun comentariu: