duminică, 13 aprilie 2008

Luni & Vineri

Inca de luni totul a mers din ce in ce mai rau . Zilele de luni au fost ghinionul meu in acest an scolar . Au inceput mereu cu ore la a XIII-a si a XII-a SAM si mi-au stricat tonul tuturor saptamanilor .

Luni
Un singur elev in clasa ... si acela tulbure . Incercarea mea de a dialoga cu el , de a-l convinge ca are de realizat o tema de proiect pentru absolvire , se soldeaza cu o injuratura mormaita si cu o replica rastita :

- N-aveti nici un drept sa tipati la mine !
In timp ce ma priveste cu mainile in buzunare , stand pe scaun cu picioarele larg desfacute , din capul inclinat intr-o parte , ochii lui inrositi se screm sa ma priveasca dispretuitor .
Suntem doar noi doi .Ecou in sala si ciment . Si soaptele blande ar parea aici taioase .
Nu l-am mai gasit nici macar pe el in orele urmatoare .
Da ... n-am nici un drept ...

Vineri
Proprietarul imi mareste chiria cu inca 100 de euro .
Da ... n-am nici un drept ...

Suparata ma duc sa vad rezultatele pentru cererile de inscriere in clasa I .
Copilul meu - primul respins .
Aleg sa vorbesc directorului :
- Nu am buletin pentru acest oras pentru ca nu am casa , nu am viza de flotant pentru ca proprietarii prin casele carora locuiesc cu chirie nu doresc sa se complice , si pentru mine ar fi complicat sa-mi schimb mereu vizele [...] dar lucrez aici , in acest oras , in invatamant , de zece ani . Trebuie sa-l pot inscrie la o scoala cu semiinternat , sa pot lucra in continuare .
- Nu se poate aici . Avem atatea cereri ale unor copii ce au totusi parinti cu posibilitati ... cu buletine , cu vize si altele ... si nu-i putem ajuta ... Mergeti si mai cautati ... nu poate ramane nescolarizat ! Asa e sistemul ... stramb ...
Da ... nu am nici un drept ...

- Mami , de ce esti suparata ? Mai insistam pana face ca noi .
Copiii ... stiu ei ce stiu !
Ajunsi acasa , construieste o scoala din peste 400 de piese mici din lemn .
- Stii ce-i aici ?! Biroul domnului director !
Vreau sa-i spun ca-i trebuie ... altceva . Ma abtin .
Da ... nu am nici un drept ...

Ba ... pot sa plang ... ca o ploaie de vara , vijelioasa si fierbinte ... astupand urmele copitelor ...

6 comentarii:

Anonim spunea...

imi pare sincer rau k aveti probleme.stiu k viata nu e usoara,mi-a fost demonstrata de multe ori,dar mai stiu k lucrurile pot evolua intr-o directie mai buna. sincer sper k si in cazul d-voastra sa fie la fel, lucrurile sa devina mai bune. ganditi-va k exista si lucruri frumoase pe lume, stiu k sunteti o persoana care poate sa le aprecieze. zambiti.

Margot spunea...

:)
Saptamana asta pare sa inceapa mai frumos .
Multumesc .

Anonim spunea...

Si mie imi pare rau de probleme. Probabil e destul de greu sa fi profesoara. Zambeste, voba anonimului.

Margot spunea...

ZuZu ,... :)

Anonim spunea...

ma bucur sa vad k zambiti, ca am putut ajuta putin. vroiam sa va urez o saptamana placuta,si mi-am dat seama k maine e vineri :D oups.. aaa.. mai bine va urez un weekend placut. asa e mai bine :)

Margot spunea...

Sa fie ! ;) :)