joi, 10 iulie 2008

"Doamna"

Nu-mi mai plac vacanţele de vară . Le suport din ce în ce mai greu . Au devenit doar un prilej de analiză a sărăciei , a lipsurilor , a mizeriei ... Nu-mi mai place nici să mă plimb aiurea pe străzi . E praf , e urât , e cald ... prea cald . Unii pot să se distreze ...
Glasul strident , azvârlit din mijlocul crâşmei , mă zgârie :
- Doamnaaa ! Doamnaaa !!! Săr'naaa ! Ce mai faceţi ?
Nu-mi ridic privirea de pe jos , deşi ştiu că mie mi se adresează vocea ospătarului . Nu mai este nimeni altcineva pe trotuar ! Asta-mi mai lipsea ! După ce că abia mai suport arşita , să mai simt şi privirile tuturor consumatorilor de pe terasă cântărindu-mă !
Insistă :
- Doamnaaa ! Hei ! Doamnaaa !!!
Of ! Mai sunt câţiva metri până voi depăşi terasa ! Parcă abia mă târăsc ! Şi clocotesc de furie !
E mai bine să-i răspund ___ gândesc ____ poate încetează ...
Ridic puţin capul şi-l privesc scurt , schiţez din mână un semn ce se vrea de salut şi de respingere .
Un client pricepe :
-Las-o , mă ! Nu vezi că-i este ruşine cu tine ?!
Dar ospatarul este mândru şi râde zgomotos spunându-le clienţilor :
- A fost diriga mea ! Ce nebun eram ...
Îmi continui drumul , dând uşor din cap a aprobare , în timp ce sunt atentă la formele pietrelor din pavajul străzii . Şi clienţii râd ! Da ... unii pot să se distreze ...
Deşi ar trebui sa fiu mândră (?) ... câte profe reuşesc să atragă atâtea priviri şi să provoace atâtea zâmbete în timp ce se târăsc prăfuite prin arşiţa din buricul târgului ?!

9 comentarii:

Andrei Crăiţoiu spunea...

Este bine ca nu ati fost uitata si inca sunteti in inimile fostilor d-voastra elevi. Este mare lucru. Ospatarul mai are multe de invatat. Nu dau sfaturi, dar cu prima ocazie as reveni la terasa cu pricina sa stau putin de vorba cu el. Ati afla ce s-a intamplat cu acea generatie de absolventi. Cred ca merita.

Margot spunea...

:-/ ... nu , n-aş reveni şi nici n-aş vrea să stau de vorbă cu el .
S-ar putea să am aici o problemă (?!) şi să nu reacţionez de multe ori pe măsura aşteptărilor elevilor ... dar mă bucură că tu crezi că ar merita !
:)Mă bucură .

Anonim spunea...

:) elevii cred k in afara scolii lucrurile stau altfel, ma refer aici la relatia cu d-voastra, ei probabil au uitat ce au facut,ca v-au suparat, ca nu s-au comportat cum trebuia... au reusit sa separe scoala de "in afara scolii", nu stiu ce sa zic...poate ar trebui sa incercati si d-voastra :)
eu va doresc o vacanta cat mai placuta...da,e cald, e praf...dar... intotdeauna exista un "dar".. de exemplu e fiul d-voastra...:)
ar trebui sa va bcurati de ce aveti :)

Margot spunea...

Cred că dacă separăm şcoala de "în afara şcolii" , lucrurile se pot complica rău de tot ... pentru toţi .
Mă bucur ... dar asta nu-mi alungă îngrijorarea în faţa a ceea ce văd în jur. Mi-aş dori să-i pot lăsa o lume mai frumoasă , de care să se bucure şi în care să se poată descoperi împlinit , o lume în care dacă s-ar întâlni cu foşti elevi de-ai mei ... să se simtă norocos . 8->

Anonim spunea...

Va cred.. Sunt sigura ca stiti sa va bucurati de ce e frumos,de copilul d-voastra,eu am vrut doar sa va reamintesc sa nu uitati ca aveti si motive de bucurie :) nu cred k o sa reusiti sa schimbati lumea,mai bine il pregatiti pe fiul d-voastra pt ce urmeaza. De fapt mai bine sa se bucure de copilarie, pentru celelalte este timp destul. E vara,e vacanta :)

Margot spunea...

Aş fi vrut să nu mi se spună că nu voi schimba eu lumea , dar probabil că nu mi s-ar mai fi spus nimic ?!
E ca şi cum m-ar închide .
Nici nu vreau să o schimb , n-aş avea un model . Vreau doar să-mi găsesc un loc potrivit , un loc printre ceilalţi .
***
Mi-am amintit de unul dintre elevii mei "favoriţi" (la vremea aceea ...).
Într-o oră tensionată , văzându-mă la tablă în pragul renunţării de a mai continua ideea , mi-a spus discret :
- Spuneţi mai departe ... îi vom schimba împreună .
Atunci mi s-a părut o replică grozavă şi am continuat cu bine lecţia . Că între timp s-a răzgândit ... asta-i altă poveste .
***
"anonim" ... , te rog semnează comentariile .

Anonim spunea...

Greseala mea... Vroiam sa spun k nu veti putea schimba lumea,intreaga lume.. Dar o puteti face cu elevii d-voastra, poate nu veti reusi sa-i schimbati in bine pe toti,dar puteti incerca in continuare... Pt astfel de copii, ca "favoritul" d-voastra merita sa luptati, pt copilul d-voastra de asemenea.. avem nevoie de o lume mai buna si pt asta trebuie sa luptam fiecare in parte... Hmm.. It's funny.. Adica e asa usor sa dai sfaturi,toti suntem buni la asta... imi cer scuze ca nu ma semnez,aveam un cont,dar nu am mai reusit sa intru pe el, iar acum imi e si mai greu sa imi fac altul,deoarece intru pe net de pe tel :) mira :)

Margot spunea...

:) Mira ,
Vacanţă frumoasă !

Anonim spunea...

Multumesc la fel :)