duminică, 20 iulie 2008

Personajul


Greu ... dar să trecem peste ...
Ies cât mai puţin din casă , mă ajută să-mi pot suporta "vacanţa". Habar n-am cum de-am ajuns să traversez parcul , probabil căutam o scurtătură .
L-am vazut de mai multe ori pe la televizor , este scriitor . Recunosc ... nu prea l-am ascultat şi nici nu-i urmăresc zilnic rubrica din pagina a treia a ziarului . Frazele lui nu mă liniştesc .
Are parul alb coliliu şi ochii albaştri . Căţelul i se zbenguie pe lângă picioare în timp ce păşeste încet . Privirea-i pare efervescentă şi ageră , studiază atent şi totuşi discret oamenii din parc . Are o seninatate aparte , îţi sare în ochi din mulţime , o stare de înţelegere şi detaşare .
Şi totuşi ... parcă nimeni nu-l remarcă , cred că doar eu mă zgâiesc la el . Îmi vine să-i avertizez pe ceilalţi de prezenţa lui . O să-i transforme în personaje ! Pare că se uită încântat la ei , chiar hulpav , cred că deja i s-a înfiripat povestea . :-/
Şi ... deodată ... privirile ni se întâlnesc ... scrutătoare ... şi deşi aş fi vrut să-i spun ceva ... ceva ... răspund rece , inexpresiv , tâmp plecându-mi privirea şi cărându-mi obosită sacoşele ... ca un personaj în vacanţă .

7 comentarii:

Andrei Crăiţoiu spunea...

"Şi ... deodată ... privirile ni se întâlnesc ..." Chestia asta este de bine sau de rau? :)Personajul mai scrie din cand in cand si pentru noi la Gazeta Sporturilor. Nu ne-am intersectat pana acum privirile, dar daca este de bine sa-mi spui. :D

Anonim spunea...

Nu va place in vacanta? de ce nu i-ati spus ceva,daca asta vroiati? de ce nu scrieti mai des? Mie personal imi place cum scrieti :)

Margot spunea...

@ Andreiutzule , ce faci ! :-?
Asta-i întrebare capcană ! >:)
Pas .
Norocosule !


@ anonim (Mira),
Teoretic (!) îmi place în vacanţă , practic ... nu prea . Salariile noastre sunt mici , iar în vacantă este destul timp să simţim acest lucru , să-i suportăm şi mai greu consecinţele.
Când nu-mi mai pot imagina soluţii ... tac sau sparg seminţe şi tac . Încerc să nu-mi revărs amarul în jur , chiar şi prelucrat .
Mă tem că amarul se insinuează uşor în tot , în voce , în textul postat , în calitatea privirii de a reflecta gandul nerostit ... în tăcere ...
Doar că uneori nu-mi iese şi vă mai povestesc câte ceva .

Anonim spunea...

Mda,inteleg... Sincer urasc banii... Sunt atatea lucruri pe care ne-am dori sa le facem dar ne lipsesc banii, si atatea lucruri pe care le facem pt bani si pe care poate nu le dorim. Viata e un dar, iar lupta asta cotinua si acerba pt bani,o pateaza,o strica. Ar trebui sa ne traim viata pt satisfacerea unor scopuri mai marete decat banii..parerea mea :) mira

Anonim spunea...

Trebuia sa-i spui ceva. Alta ocazie nu se stie daca o sa mai ai.

Anonim spunea...

Ehe, e unul dintre scriitorii mei preferati, am cred toate cartile lui. Si il iubesc pe Vasile B., personajul lui din carti.

Margot spunea...

"După aceea , situaţiile în care Vasile B. a zis:"Eu mă car , că aici nu-i de mine " s-au înmulţit .[...]
Când e pierderea câştig ?"
Vasile B. uneori poate chiar să fie fericit, "fără să înţeleagă de la ce i se trage" .