sâmbătă, 10 mai 2008

Buletin de prof.

Vă puteţi imagina ca după atâţia ani si după atâta circ ,comedia "Buletin de Bucureşti" este încă o poveste despre prezent ?
În urma unui lung şir de explicaţii , în urma depunerii unui alt rând de dovezi ale faptului că fac parte din ''sistemul ticăloşit'' , în urma interviurilor umilitoare cu directorul şcolii respective , în urma reanalizării cererilor de înscriere in clasa I , în urma multor zile chinuitoare ... stăm in faţa listei . Îmi urmareşte privirea si mă strânge uşor de mână :
- Mama , acum este mai bine ?
Abia pot să deschid gura :
- Nu .
A inţeles . Tace .

A doua zi mă duc sa aflu care mai este problema .
Motivul oficial ____ adresa din buletin ! ( am mai povestit )
Neoficial ... nu vă pot spune ... s-ar putea face ceva ... bleah !
Am inţeles . Tac .

Frânturi din al doilea interviu :
"-La ce liceu spuneaţi ca sunteţi ?
-La ... , de zece ani . Am adus dovezile cerute .
-Acolo ?! Ce salariu aveţi de staţi acolo ?
-113o RON . Am adus si adeverinţa .
Secretara intervine cu o amabilitate ce-mi pare tendenţioasă :
-Vă daţi seama ? Cine stă la şcoala aia pentru banii ăştia ?!"
A fost singurul lucru care m-a uns la suflet , deşi nu ştiu bine de ce !

În rest ... simt ca am imbătrânit mult , brusc ... dar încă îmi place de mine .
Voi găsi o altă şcoală potrivită . Nu-i aşa ?!

4 comentarii:

Anonim spunea...

trist..pacat... asta e tara in care traim... poate o sa vina si vremuri mai bune, toti speram asta.
cred k am inteles de ce nu incercati sa gasiti alt loc de munca...pt k va place ceea ce faceti, va place scoala la care sunteti,poate tocmai pt k e mai greu,adica elevii sunt mai dificili.. provocarea e mai mare... sper sa reusiti sa formati calitati elevilor..
ma bucur ca nu va dati batuta niciodata :)
sunt sigura ca o sa gasiti scoala potrivita pt fiul d-voastra :)

Margot spunea...

:) Vor veni vremuri mai bune doar daca noi le vom schimba .
Da __ imi place ceea ce cred as putea realiza cu acesti elevi , dar ma gandesc sa gasesc alt loc de munca . Nu-mi mai pot permite mult timp o asemenea activitate de lux , este doar pentru cei care au din alte surse ale familiei : locuinta , mancare , haine , carti , medicamente etc .
Saracia , frustrarile , lehamitea de prostitutia intelectuala , lipsa dovezilor ca ceea ce fac ar avea o valoare ... nu sunt un bagaj cu care sa ma prezint in fata elevilor , ei asteapta in fata lor un om de succes ca model . Toate ma forteaza sa caut o solutie .
Dar care ar putea fi ea ? Incotro sa o apuc ?
Las pentru mai tarziu cautarile ... mai intai trebuie sa gasesc o scoala copilului .

Anonim spunea...

nu stiu ce sa zi despre faptul k nu puteti fi un model pt elevii d-voastra. poate tocmai faptul k reusiti sa va descurcati si sa tineti capul sus, chiar daca viata e grea, reprezinta bagajul cu care va puteti prezenta in fata elevilor.

Anonim spunea...

am uitat sa va zic ceva..
in liceu aveam o profa cu care m-am inteles foarte bine si pe care am admirat-o foarte mult,inca o admir... la inceput a stat in caminul liceului,nu avea un loc al ei,dar asta nu conteaza... am admirat-o pt cine era,pt calitatile ei... calitati pe care stiu sigur ca si d-voastra le aveti.. nu banii sau situatia financiara conteaza, sunt alte lucruri mult mai importante :)