duminică, 11 octombrie 2009

Despre ce se poate

Comentariul Emirului pe blogul unui patron de restaurant :
"Asa cum te-am “amenintat” acum ceva timp, ti-am calcat unul din restaurante. [...] Sincer, nu mai trec pe acolo. [...] Pacat, pentru ca tu esti unul din patronii care chiar incearca sa comunice cu clientii si se vede ca ti-ai construit o afacere pentru care te consumi, insa eforturile tale au ajuns bataia de joc a subordonatilor. Nu e vina ta, nici macar a lor. Dupa parerea mea este vina sistemului educational din Romania. Bucatarii si ospatarii care asculta manele nu au ce cauta in sfera serviciilor. Poate pe plaja la vandut seminte. Aia cu manelele o pun intre ghilimele, insa ai inteles tu unde voiam de fapt sa bat."
razz Da , are și el dreptate ! Dar nu despre asta vreau să vorbesc , mie mi-a amintit de o discuţie de acum câteva luni cu viitori lucrători calificaţi pentru sfera serviciilor :
- Eu n-o să învăţ d'astea ! Eu am altă meserie , îmi spune cu emfază elevul îmbrăcat în alb și cu pantofi negri strălucitori , de lac , cu vârfuri alungite şi decapitate .
- Ce meserie ai deja în clasa a IX-a ?!
- Lăutar !
- eek Ce cauţi aici , la această calificare ?
- Să iau şi eu o diplomă , aici e uşor . Eu oricum vreau să fac facultate , aici am venit doar pentru diplomă .
- Şi eu cânt pă la nunţi ! sare altul răguşit . Am cântat şi sâmbătă , şi duminică . Se câştigă bine .
- eek Ce cânţi ?
- Manele ... d'alea dă joc . biggrin
Un rotofei intervine vesel :
- Şi mie-mi plac manelele . Eu numai cu ele dorm . Seara închid luminile , opresc motorul la calculator şi pun manele , dar nu de oricare , numai d'alea bune . Nu pot dormi fără ele sau cu altă muzică .
La urma urmei ... atâtea se strecoară-ncet pe lângă noi însoţindu-ne până devin obişnuinţă , permanenţă , certitudine , suferinţă când lipsesc , încât nici nu-i de mirare . Totuşi mă uit spre lăutar şi cântăreţul de manele , nu par să fie deranjaţi de nimic :
- eek Nu v-aţi dori ca muzica voastră să fie ascultată atunci când oamenii încă n-au adormit ? Să le trezească emoţie ?! Să joace ?! Să chiuie ?!
- eek ... bani să iasă !
- confused
Şi-uite-aşa am ajuns să predau la manelişti , la striperi , la fotbalişti , la alte tipuri de şmecheri şi oricui mai stă pe la ore ... despre ce se poate . Şi totuşi uneori mai visez să sabotez sistemul cu ajutorul elevilor mei pe care să-i transform în "instrumente de progres social" . smile

Niciun comentariu: