sâmbătă, 3 noiembrie 2007

Povestea unor esecuri - Doru



Capitolul : Doru

Doamna , doi prieteni de ai mei Ion si Doru lucreaza ca ospatari pe aceeasi tura . Ion este disperat dupa bani , dar nu mai tine la sanatatea lui .
Doru vrea si el o vacanta de odihna , dar este obligat sa se duca ca se duce si Ion si sa nu se supere sefu .
Ce sa faca Doru ca sa mai aiba si el vacanta sau sa il convinga pe Ion sa mai ia o vacanta ?

P

Pare ca pentru Doru conteaza foarte mult parerea celorlalti despre el . De ce sa-l convinga pe Ion sa-si ia vacanta daca acesta nu si-o doreste ? Este vorba despre o problema de sanatate sau este doar un pretext ? Ce ar face Doru daca nu ar trebui sa dovedeasca altora de ce este in stare ? Spun inteleptii ca singurul lucru mai important decat aprecierea oamenilor este aprecierea de sine si ca ai mai mult de castigat daca spui adevarul decat daca spui ceea ce vor altii sa auda . O discutie sincera cu seful , in care sa-i spui pasul cu tact , pare o solutie .
Dar poate Doru discuta cu tact , cu sinceritate fata de sine si de ceilalti ?
Astea sunt alte probleme .

Este vorba de personajele de data trecuta Doru si Ion. Ei s-au impacat pana la urma dar acum ei se confrunta cu o problema .
Ei lucreaza pe o tura , Doru si Ion , si un coleg de al lor pe o alta tura , pentru ca sunt doua ture , pe respectivul il cheama Catalin. Asa , de pe tura lui Catalin se scot vorbe si despre Doru si despre Ion. Culmea ca toti trei lucreaza in acelasi restaurant si sunt si in aceeasi clasa . Se scot vorbe despre Ion ca este un betiv, ca bea mereu si despre Doru ca il bate pe Ion mereu si ca in clasa se da numarul 1 si la restaurant la fel .
Doru nu face nimic decat sa isi vada de treaba lui sa nu supere pe nimeni .
Cand Doru si Ion erau pe tura pe care Catalin este acum , erau laudati si toata lumea era multumita de ei .
De cand s-a stabilit care , cum si pe ce tura ramane , situatia s-a schimbat , se scot vorbe .
De ce ?
Pe tura lui normala , Doru este sef de picol si se intelege bine cu toata lumea , si are mana libera pentru ca cei de pe tura lui stiu ca nu greseste , de aceea Ion sta mereu pe langa el .
Ajutati-ma , de ce se scot vorbe ?

Se scot vorbe pentru ca ne plac povestile .
Uneori am impresia ca tie iti plac mai mult decat altora .
Ai grija sa nu te ratacesti printre ele si sa ramai singurul personaj real din povesti .

Afara ninge linistit si profa sta in clasa , noi suntem copii cuminti si cea de franca ne lasa
Cand diriga sta in clasa cu glasul ei frumos tipand la noi in ora , ne ia frumos de mana , ne spune o poveste si repede ne potoleste
Dar sunt cativa golani in clasa care nu se potolesc dar dansa ii priveste in ochi si repede ii prosteste .

Unele cuvinte din textele originale ( nu doar ale acestui elev ) au fost corectate (li s-au adaugat literele lipsa ori au fost eliminate cele in plus , uneori au fost adaugate semne de punctuatie pentru a ghici mai usor logica textului ) , s-au realizat acordurile gramaticale urmarindu-se pastrarea formei frazei .
Doru a semnat biletul cu numele lui dar a adaugat si numele colegului si prietenului sau Catalin . Acesta observandu-si numele pe bilet mi-a atras atentia ca nu a contribuit cu nimic la continutul biletului .

In clasa ninge linistit
Si mintile-s afara !
Elevii iar s-au risipit ,
Vorbesc asa-ntr-o doara ?!

Doamna Diriginta , va rog frumos sa ma iertati pentru ca v-am suparat pe semestrul I si putin pe semestrul al II-lea si va promit ca nu se va mai intampla in clasa a X-a .
Si chiar daca sunteti suparata va va trece , sunt sigur , poate acum o sa spuneti ca joc teatru , da in anul II veti vedea niste schimbari nu prea mari dar ...
Si imi pare rau ca nu am putut sa ma schimb in acest an , dar timpul nu este pierdut .
Elevul Dumneavoastra , Doru

Sunteti o Diriginta de nota 10 si imi pare bine ca sunt in clasa dumneavoastra , ca va sunt elev.

Frumos .
Mereu am gandit ca stii ce sa spui _____ mie .
Gandeste-te si la ceilalti !

Va rog frumos sa ne iertati ca am intarziat si ne cerem scuze .
Stim ca va suparam si ca va deranjam dar nu se va mai intampla .

Catalin si Manuela
Biletul a fost scris de Doru . Catalin iar mi-a atras atentia ca si-a vazut numele scris pe bilet dar ca nu stie ce contine . Biletul si raspunsul au fost inapoiate lui Doru .
Acest bilet si urmatoarele doua mi-au fost date pe rand in aceeasi ora .

Stiu ca se va mai intampla ; doar ca s-ar putea sa nu ma mai supere _____ s-ar putea sa-mi fie indiferent .

Eu nu cred ca ar trebui sa fiti suparata pe mine si nici eu pe dumneavoastra , dar v-am zis parca-mi pare rau ca va dau biletele astea dar trebuia sa ma descarc .
Incepusem sa cred ca ma inteleg bine cu dumneavoastra si ca nimic nu va schimba asta , dar pe urma nu mai voiam sa vin la orele dumneavoastra si preferam sa stau in bar .
Oricum sper sa imi revin si sa nu ma mai uit in spate .
Un an nou fericit si sarbatori fericite dumneavoastra si familiei .
Si la anul care vine sa ne intelegem mai bine .

Eu nu sunt suparata pe tine .
Eu nu vreau sa te mai las sa-mi faci rau ( voi trece in forma de ’’spor’’ ________ vezi lectiile de igiena profesionala ) .
Este bine ca spui ce gandesti , in termeni politicosi .
Problema este daca esti sincer chiar si cu tine .
Am mai spus _______ prefer marlania decat ipocrizia .
Daca marlania mi se pare expresia unei stari de tensiune interioara ce se poate rezolva , ipocrizia mi se pare o alterare a fiintei la care nu exista leac .
Relatiile dintre oameni se creaza si se modifica in mod continuu , ele nu pot fi conservate . Oamenii nu ar trebui sa se lupte pentru a-si impune punctul de vedere unul altuia ; ar trebui sa gandeasca , sa se exprime si sa actioneze astfel incat sa mentina relatiile vii . E adevarat , e foarte complicat ! ( Multi se multumesc doar cu a se simti ei bine , impunandu-si chiar cu furie punctul de vedere ; ei devin stapani pe o situatie , stapanii unei relatii moarte in care doar ei se exprima .)
Un an bun , fericit !


Si daca imi permiteti
As dori sa va spun
Ca sunt suparat pe dumneavoastra
Dar nu stiu daca ar merita sa fiu suparat .
Chiar daca dumneavoastra nu v-ati dat seama ce mi-ati facut .
Oricum ramane asa cum a cazut .
Trebuia sa se intoarca roata si impotriva mea odata si-odata .
Poate nu se va mai intoarce impotriva nimanui , poate se va strica si va ramane asa .
Doru

P. S. Cred ca imi pare rau ca va dau acest bilet dar ...

S-ar putea sa nu merit sa te superi pe mine .
Nu sunt eu in masura sa judec valoarea pe care tu mi-o atribui .
Cred ca esti de acord ca si eu am dreptul sa am acelasi punct de vedere . ( ? )
Fiecare vede , judeca intamplarile dupa propriul sistem de valori , dupa experientele traite si in functie de ceea ce a inteles din ele .
Nu stiu cum le judeci tu .
Nu stii cum le judec eu .
Ne dam totusi seama ca le judecam diferit , atribuim valori diferite intamplarilor .
Nu poza in victima , roata s-a intors impotriva mea .
Nu e cazul sa ne certam pentru sensul rotii ; ia-o si fa ce vrei cu ea , cu sensul ei .
Imi aduce aminte de Horea , Closca si Crisan .
Ma deprima .

Elevul a avut in repetate randuri o atitudine agresiva , atat fata de mine
( a iesit din clasa in timpul orei mele trantind usa , a scuipat peretii , m-a impins cu umarul
in fata clasei , a avut un limbaj vulgar in timpul orei s.a. ) cat si fata de unii dintre colegii sai .
Nu s-a schimbat nimic .

Niciun comentariu: