sâmbătă, 3 noiembrie 2007

Povestea unor esecuri - Gogu , Manuela , Nicu ,Carmen ,



Capitolul : Gogu

Doamna profesoara , ce m-ati sfatui sa fac daca o prind pe gagica cu altul ?
Va rog frumos . Va multumesc .

Ia-o la fuga si opreste-te doar cand vei fi sigur ca nimic din urma nu te poate ajunge . Poti sa alergi si pe loc !
Priveste apoi inapoi .
Daca vrei sa vezi mai bine , intoarce-te .
Daca-ti este suficient ce ai vazut , apuc-o pe oricare drum in afara de cel ce duce inapoi .
Doar tu poti fi autorul povestii .

Doamna profesoara , eu stiu ca mereu va supar si vreau sa imi cer scuze . Acum intrebarea : Cum aveti atata rabdare si putere sa ne suportati ? Va plac copii ?

Daca as avea cate un leu pentru fiecare cerere de scuze primita as face parte din TOP 300 .
Dar cate din ele au fost sincere si au avut valoare ?
Nu este prea mult vorba de rabdare si putere , este vorba mai mult despre bucuria de a trai frumos , de a cauta echilibrul in relatie cu celalti si cu sine , clipa dupa clipa .
Da ; dar cel mai mult imi place copilul meu .
Mi-as dori sa intalneasca oameni care stiu sa se joace mai bine decat mine .

Doamna diriginta , va rog frumos sa-mi spuneti si mie parerea dumneavoastra despre mine ... rau , bun , foarte cuminte , atent la ore etc . ?

Pe o scara de la * la * * * * *
Rau : ___________________
Bun : ?
Foarte cuminte : ___________
Atent la ore : ______________
Vorbarie : * * * * *
Etc . : ?

Total parere : esti recuperabil !

Doamna diriginta , eu am avut o prietena pe nume X , aceasta relatie a tinut trei luni de zile , dar acum nu mai suntem impreuna deoarece am cazut amandoi de acord ca ea are mult de invatat si trebuie o perioada sa fie singura sa - si invete . Acum eu sunt cu fosta ei prietena ( cea mai buna a lui X , fosta prietena a mea ) pe nume Y . Eu mereu observ ca Y , prietena mea , vrea sa mergem unde este si fosta gagica a mea . Este bine daca fac asta ? Oare o fac geloasa ? Sau prietena mea vrea sa se razbune pe ea ? Va multumesc .

Sigur s-a terminat relatia cu X ?
Singuratate pentru a invata _______ frumos pretext , dar nu este credibil .
Este bine sa mergi unde sunt amandoua ? Este bine daca te simti bine , este rau daca nu te simti bine .
Daca te simti bine , pe cine ai vrea sa nu faci sa sufere ?
Daca te simti rau , ce te face sa suferi ?
Pe cine sa faci geloasa ? Pe X sau pe Y ? Si pana la urma cine cu cine este prieten ?
E prea complicat in povestea asta sa ghicesti mereu ce gandesc ceilalti , cel mai simplu si sigur este sa analizezi ce gandesti si ce simti tu ( asta in cazul in care esti sincer cu tine ! )
Repet : cu cat vorbesti mai mult cu atat ii poti asculta mai putin pe ceilalti ; cu cat ii asculti mai putin cu atat mai putin ii poti intelege , nu-ti ramane decat sa ghicesti si totul devine prea incurcat si nesigur .
Invata sa taci ! Invata sa te asculti intai pe tine si poate cu timpul vei invata sa-i asculti si pe ceilalti . Vei intelege mai usor ce vrea Y .

Doamna profesoara , sunt bagat rau in ceata . Prietena mea cu care sunt eu in prezent este foarte geloasa . Ea crede ca inca mai tin la X , ca ma vad cu ea ( deci nu e ceva grav ) , ca o iubesc . Ce explicatie m-ati sfatui sa-i dau ? Ca eu nu mai stiu , este o persoana foarte geloasa si dificila .

Intrebarile pe care ti le-am pus in biletul trecut erau retorice ! Tu trebuie sa-ti raspunzi la ele pentru tine .
Nimeni nu poate fi proprietarul senzatiilor si sentimentelor altcuiva . A incerca sa le controlezi , sa le verifici , sa ceri sa-ti fie demonstrate este o dovada mai mult de superficialitate decat de iubire , este pierdere de timp .
O relatie care tot timpul trebuie sustinuta si alimentata cu explicatii , argumente si demonstratii nu este o relatie sanatoasa .

Elevul a abandonat scoala . N-am reusit sa-l conving sa continue si sa termine macar zece clase . Castiga mult prea bine pentru a-si permite sa piarda timpul cu scoala .
L-am dat afara din clasa cand dupa o jumatate de an a venit in vizita la fostii lui colegi , razand ca de obicei si intrebandu-ma ce fac . Era prea mult pentru mine .

Capitolul : Manuela

Ce parere aveti despre mine ?

Esti ca floarea despre care nu poti spune daca a rasarit acolo unde se termina padurea si incepe campia sau acolo unde se termina campia si incepe padurea .

Atat a fost .
Atat .

Capitolul: Nicu

Nu vin la scoala pentru ca e prea multa plictiseala .
Cea mai tare ora este ora de sport .
Cele mai naspa sunt orele de Mate si Romana .
Cel mai mult imi place Dirigintele sau Diriginta pentru ca te salveaza din situatii grele .
Naspa mai sunt si tezele .

Macar exista si ceva care iti place la scoala !

Ne-am intalnit foarte rar.
Oare si-a dat seama ca eram si sunt ( inca ... sper ) diriginta lui ?


Capitolul : Carmen

Care este parerea dumneavoastra despre mine , si cum ar trebui sa ma comport pentru a fi pe placul tuturor ?

Despre tine _________ doar tacere .
Abia astept ziua in care ceva te va revolta si vei lua atitudine .
Mare greseala sa incerci sa fii pe placul tuturor !
Prin ipocrizie poti ajunge sa fii pe placul multora , dar risti sa nu-ti mai placa nici tie de tine .

Nu a vobit vreodata mai mult de atat cu mine .
Nici macar la calcul costului a trei cafele ...

Niciun comentariu: