sâmbătă, 3 noiembrie 2007

Povestea unor esecuri - Horia




Capitolul : Horia

De ce trebuie sa fumez ? ( si de ce am devenit dependent ? )
Cum ma pot opri din fumat ? ( din fumat fara sa ma ingras ? )

Nicotina este o substanta din grupa alcaloizilor , la fel ca si celelalte droguri . Alcaloizii stimuleaza activitatea sistemului nervos si cu timpul creaza in organism nevoia unei cantitati tot mai mari din substanta respectiva ; ajungi sa te simti rau daca nu mai folosesti substanta .
Nu exista un buton pe care sa apesi pentru a opri dependenta . Puterea de a o opri iti apartine .Asa cum intr-o zi iti dai seama ca vrei sa faci ceva frumos cu viata ta , ai putea ajunge sa-ti dai seama ca vrei sa faci ceva si pentru sanatatea ta sau a copiilor tai ( tu vei fi modelul lor ) .
Cand ? Cum ? _____ doar tu poti simti .
Renuntarea la fumat nu influenteaza greutatea , dar de multe ori oamenii incearca sa acopere ,,golul’’ ramas prin renuntarea lor la un viciu cu altceva , iar ,,rontaitul’’ este cel mai la indemana . Este tot o problema care tine de alegerea ta .

1 . De ce ne atasam asa de mult de un prieten ?
2 . De ce nu ne mai putem desparti de acel prieten ?

Existam si viata noastra capata sens doar prin relatiile noastre cu ceilalti . Cand aceste relatii sunt in echilibru , ele ne aduc linistea , fericirea . Toti ni le dorim si cel ce ne ajuta sa le obtinem ne este prieten . Tinem la starea noastra de bine si implicit vom tine si la cel ce ne ajuta sa o obtinem , ne atasam de el , investim in relatia cu el tot ceea ce avem mai bun . Cu cat legaturile cu ceilalti sunt mai putine si mai firave , cu atat mai mult prietenul devine singura sursa a starii noastre de bine , si cu atat va fi mai greu sa ne despartim de el si de tot ceea ce am investit .
Ne dorim siguranta ca nimic din ce ne place nu se va schimba .
Aici este greseala , pentru ca totul se schimba , evolueaza , iar linistea de astazi nu nu poate fi pastrata si pentru maine , nu putem conserva starea de fericire . Ea se construieste , se castiga clipa de clipa .

Ce parere aveti despre mine ?

Parerea este buna , dar am mai spus , oamenii se cunosc mai bine in situatii conflictuale , cand sunt fortati de imprejurari sa se hotarasca de care parte a baricadei se afla .
Pot spune mai multe despre cei cu care m-am certat sau care m-au suparat .
A trecut prea putin timp incat sa pot spune despre tine mai mult decat ca nu m-ai deranjat cu nimic , poate doar cu prea multa liniste .

1 . De ce parintii nu ne inteleg cateodata ?
2 . Cand te indragostesti , cum iti poti da seama ca iubesti si ca te iubeste persoana iubita ?
3 . Cum putem imbunatati comportamentul colegilor mei ?

Astfel de intrebari au fost si vor ramane subiecte pentru atatea carti !
Ce sa raspund eu ? Am sa-ti povestesc putin din ce spun altii .
1 . Abia am terminat de citit o carte despre comunicare , despre cum sa ne facem mai bine intelesi si sa-i intelegem mai bine pe ceilalti ( Daca m-as asculta , m-as intelege _____ de Jacques Salome ) .
Acum ca am terminat-o , imi dau seama ca trebuie sa o iau de la capat pentru a nu uita atatea lucruri importante . Si imi amintesc ca atatea alte carti ar trebui recitite pentru ca am uitat atatea lucruri importante !
De ce le uit ?
Oricum nu m-ar ajuta scuzele .
Si totusi ... obosesc .
E bine ca inca imi amintesc ca am uitat ...
Intelegerea este o problema de comunicare , un fir de legatura cu doua capete : la un capat este cel care spune , la alt capat este cel care asculta . Amandoi sunt responsabili de taria , consistenta legaturii dintre ei .
Sa asculti presupune sa taci , sa te abtii sa-ti emiti propriile opinii si sa-l lasi pe celalalt sa se inteleaga mai bine pe sine doar lasandu-l sa spuna fara sa-l judeci .
In calitate de emitator si tu esti responsabil de calitatea ascultarii ( ce spui ? cum spui ? cand spui ? de ce spui ? )
Exista reguli pentru a comunica eficient . Ele trebuie invatate si aplicate pentru a imbunatati prin comunicare relatia cu noi insine si cu ceilalti . Exista reguli de ,,igiena a comunicarii’’ .
Timp de cincisprezece pana la douazeci de ani , ca vrem sau nu , mergem in directia asteptarilor celorlalti ; apoi continuam sau ne impotrivim . Ne dezvoltam in functie de ceea ce s-a sadit in noi si in functie de ceea ce vrem noi sa devenim , trebuie sa ne afirmam valorile , sa comunicam ,dar mecanismele comunicarii sunt complicate ... devenim neintelesi .
Iti intelegi parintii cand ei nu te inteleg ? Ceri recunoasterea valorilor tale dar recunosti in acelasi timp valorile parintilor ?
Fiecare percepe o intamplare in functie de experientele anterioare si de ceea ce a inteles din ele . Normal ca experientele parintilor sunt altele decat ale copiilor . Daca la experientele parintilor adaugam sentimentele de dragoste si de protectie , obtinem un filtru prin care vedem intamplarile cu totul altfel decat copiii .
Este greu sa accepti schimbarea .
Este greu sa treci de la o relatie ce presupune ingrijire si protectie , in care stii ce indatoriri ai si unde se desfasoara , la o relatie de colaborare in care nu stii exact celelalte personaje ( anturajul copilului ) , in care nu stii prea bine regulile jocului . Pare mai usor , mai sigur sa incerci sa pastrezi totul ca inainte . Schimbarile aduc riscuri .
Ce i-as raspunde copilului meu daca m-ar intreba de ce nu-l inteleg ?
As plange ________ dar asta ar insemna sa tin cont doar de ceea ce simt eu si nu l-ar ajuta cu nimic .
Nu cred ca mi-as mai aduce aminte de regulile comunicarii .
Poate ca mai avem timp sa invatam .
2. Daca ne este clar de la inceput ca iubirea este o stare de comunicare in mai multe planuri , atunci ne este mai usor sa ne dam seama de raspuns .
Oriunde si oricum vom calatori , acel cineva ne va raspunde , ne vom sustine unul altuia evolutiile .
Daca vom confunda iubirea cu credinta noastra intr-un om , daca vom astepta ca el sa raspunda de sentimentele si senzatiile noastre , daca vom investi forta imaginatiei noastre intr-o relatie lipsita de profunzime , fictiva , atunci va fi greu , vom astepta cersind un semn de iubire si vom pierde timpul inutil . Vom ramane mai singuri la un capat de fir .
3. Invatandu-ne si invatandu-i regulile comunicarii ________ ar fi raspunsul logic .
Dar ... iar am obosit .


Cum pot sa-mi dau seama ca am un prieten adevarat ? ( si ca nu sta cu mine numai ca ii dau tigari , etc. )

Cred ca am atins si acest aspect in raspunsul trecut .
Daca vrei neaparat sa verifici ... lasa-te de fumat !
N-ai sa mai ai tigari si vei vedea daca ramai macacar cu un prieten .

Sunteti suparata pe mine ? Si de ce ?
Va urez un Paste fericit si plin de bucurii alaturi de cei dragi !

Nu sunt suparata pe tine .
A mai trecut o saptamana de atunci . Fusesera cateva zile grele .
Povestea cu cei patru elevi si lacrima ____________ nu ai primit lacrima pentru ca nu aveai nevoie de ea . Pari un om care judeca intamplarile cu destula intelepciune pentru varsta sa . Ceilalti doi n-au primit lacrima pentru ca n-ar fi stiut ce sa faca cu ea , ar fi fost un strop de ploaie in ocean . Mi s-a parut ca altcineva avea nevoie sa fie apreciat pentru eforturile pe care le face , sa fie incurajat sa mearga intr-o anumita directie ; din acest punct de vedere tu te descurci si singur .
Sedintele cu parintii isi au rostul lor . Ceea ce am discutat la sedinta timp de o ora si jumatate nu poate fi repetat cate unui parinte intr-o discutie la un capat de hol , intr-o pauza , si asta la aproape treizeci de parinti care nu au fost la sedinta . Nu e vorba doar de a face un raport al situatiei scolare , e nevoie uneori de un schimb de opinii . Cred ca sunt multi elevi a caror evolutie ar fi putut fi total schimbata daca as fi putut discuta cu parintii lor .
Sigur nu sunt suparata pe tine , dar tare cred ca esti in stare de mai mult decat sa ajungi un simplu ospatar .
Cine sa te impinga de la spate sau cine sa-ti propuna un tel provocator in fata incat sa mergi singur inainte ?
Iti multumesc pentru urari , m-au bucurat .

Doamna Diriginta , vreau si eu un sfat legat de scoala , mi-e frica sa nu raman corigent sau mai rau , repetent . Vreau sa trec primul an scolar cu bine , am sansa sa trec anul asta ?
Sunt foarte derutat , pierdut , ati avut dreptate la inceputul anului cand ati spus sa invatam ,,pana la sfarsitul anului’’, imi e foarte frica , vreau un sfat , un sprijin , un pic de ajutor , va rog mult ! Cred ca sunteti singura persoana care ma poate ajuta !
Sunt speriat , timpul trece si note n-am , absentele sunt multe , ce sa fac ? Ajutati-ma va rog mult si sincer !

Sunt convinsa ca vei termina anul cu bine .
Nu cred ca imi apartine sfatul cu invatatul .
Ca sa ajut ar trebui sa inteleg ce se intampla , ori eu nu stiu nimic de la tine despre tine , despre absentele tale ( atat la propriu cat si la figurat ) .

Doamna Diriginta ,
E o scrisoare in care imi cer scuze pentru toate greselile si toate problemele pe care le-am ceat de-a lungul anului scolar , imi pare rau daca v-am suparat . De obicei sunt foarte cuminte si linistit , dar ca orice om , mai am si scaparile mele . Sper sa ma iertati daca am creat probleme . Sunteti o Doamna Diriginta de care nu am ce sa zic , sper sa fiti Doamna Diriginta si la anul , nu va meritam , ar trebui sa fiti mai severa cu noi ca nu meritam bunatatea dumneavoastra . O sa-mi aduc aminte cu drag de primul an din scoala aceasta .
Cu drag , Horia

Nu ai creat probleme . N-ai facut greseli fata de mine .
Nu m-ai suparat .
As fi vrut doar sa-ti valorifici potentialul mult mai bine .
Uneori oamenii nu asteapta doar cumintenie de la cei din jur , ci o atitudine .

Multumesc pentru vorbele spuse , ma simt mai bine ca pot vorbi cu cineva , ca ma intelege cineva . In general sunt cam timid , nu prea vorbesc cu colegii , nici la ore , decat cand trebuie sa vorbesc . Cateodata nu ma simt bine intre colegii mei , dar sunt si zile bune , acuma vreau sa incerc sa schimb ceva la caracterul meu .
Sunteti cea mai buna Diriginta pe care am avut-o vreodata . As vrea sa stiu si eu daca imi dati si mie numarul de telefon ca sa putem vorbi mai des in vacante , ca si in vacanta de vara am vrut sa vorbesc cu Dumneavoastra .
Va spun sincer , puteti avea incredere in mine , chiar va rog sa-mi dati numarul .
Va urez un an scolar cat mai bun . Sa se termine frumos .

Sa fie un an bun !

Am si eu o intrebare , sincer vreau sa-mi raspundeti ! Ce parere aveti despre mine acum , dupa un an de zile trecut ? Cu ai mei totul e bine si imi place scoala , dar sunt colegi care imi strica ziua sau orele . Ce pot sa fac , asta este .
Buna ziua !

Mi se pare ca taci prea mult , ca te multumesti cu destul de putin , ca poti fi echilibrat si profund desi uneori te ,,alinti’’ .
Cred ca e timpul si cazul sa citesti mai mult si sa-ti exprimi cu curaj ideile .

1 . Nu stiu ce sa fac , mi-am pierdut increderea in mine .
2 . Nu stiu ce sa fac ?
3 . Duc o viata monotona , cum as putea sa o schimb ? Orele imi plac , sunt idei bune , dar de ce nu pot sa le pun in practica ?
4 . Imi vine cateodata sa raman in casa , sa nu mai aud de nimeni , oare o fi bine ?
5 . Sunt multe de spus , dar nu am curajul sa le spun la ora de dirigentie , nu-mi place ca sa rada colegii de mine .
6 . Vreau sa ma schimb , cum sa fac ?
Am o parere proasta despre mine , dar nu stiu de ce , pot spune ca totul s-a intamplat asa deodata . Ma puteti intelege , ajuta intr-un fel ?

1 . 2 . Increderea in sine se poate pierde , se poate castiga , se poate consolida . Ia o foaie , imparte-o in doua si scrie intr-o parte calitatile pe care le ai si intr-o parte defectele ; cu obiectivitate . Abia dupa ce te-ai lamurit unde sunt problemele cauta solutii .
3 . Toti facem cam aceleasi lucruri ( muncim , mancam , dormim etc. ) doar ca nu toti vedem partea frumoasa a ceea ce ni se intampla . Nu vedem pentru ca suntem prea obositi , prea lenesi , ne-am obisnuit sa nu privim cu atentie , nu ne intereseaza ce simt altii , nu am invatat sa descoperim si sa cautam etc. Trebuie exersat .
4 . Nu-i nici o problema daca nu stai incremenit si cu mintea golita privind fix peretele . Toti avem nevoie uneori de liniste , de momente in care sa ne gandim la noi si sa ne facem ordine in idei .
5 . Oare in alte situatii vei avea mai mult curaj ?
Cui ii place sa se rada pe seama lui ?
Cauta formulari potrivite , da problemele tale unor personaje .
De exemplu : O colega imi povestea ca atunci cand era adolescenta ii era rusine sa se intoarca din drum , pe strada , ( daca-si aducea aminte ca a uitat ceva sau daca voia sa-si termine plimbarea ) , ca sa nu rada lumea de ea . O prietena a sfatuit-o sa incerce sa nu se mai gandeasca la orice pas la ce va zice lumea si i-a spus ca se poate intoarce oricand si se poate uita la orice .
Ce s-a intamplat ? Nimic . Nimeni de pe strada n-a observat ca ea s-a invartit si a luat-o in alta directie .
6 . Seamana cu 1 . si 2 . Trebuie sa-ti fie clar ce anume nu-ti place . Asa cum ai formulat ________ suna vag .
Oricum ai facut primii pasi spre schimbare .
Nemultumirea fata de sine ar trebui sa te duca la autoperfectionare , la autoeducare , la automodelare ________ spre bine . Ai grija doar sa nu fii nici prea exigent cu tine .

Draga Doamna Diriginta, Am si eu cateva probleme , nu stiu ce sa ma mai fac , ma pierd , uit repede , ma simt ca un nimic , ca ceva ce nu exista . Am inceput sa fiu din ce in ce mai retras . Nu stiu cu cine sa vorbesc , cu parintii nu ma mai inteleg , prieteni nu mai am prea multi . Vreau sa vorbesc cu cineva , un sprijin , un branci , ceva sa ma indrume . Va dau un strigat de Ajutor ! poate ma puteti ajuta ... Va raman recunoscator si Va Multumesc pentru urarile de ,,La multi ani !’’
Multumesc !

Starea de spirit descrisa de tine este des intalnita .
Cum se iese din ea ?!
Daca ar exista retete toti oamenii ar fi fericiti . In lipsa lor fiecare merge incotro vede , si ce vede fiecare depinde de sanatatea spirituala si morala pe care o are , pe care si-o intretine , si-o creaza . Cu intelegere pentru ce e in jur s-ar putea sa vada si frumosul .
Revin la vorba : doi oameni se uita prin aceleasi zabrele ; unul vede noroiul , altul vede cerul . Acum vezi partea urata ; ar trebui intamplarile ,,rasucite’’ astfel incat sa vezi partea frumoasa a lor .
Incearca sa pui in discutie , la ora de dirigentie , diverse probleme asa cum le vezi , iar noi ne vom distra incercand sa le facem sa para mai frumoase .
Recunosc : nici mie nu-mi iese mereu .

Doamna Diriginta ,
Nu stiu ce sa zic , nu vreau sa supar pe nimeni , nu ma simt bine . Ma simt in plus , orisiunde . Daca v-am suparat vreodata cu ceva as vrea sa stiu ?
Am multe neintelegeri si in familie , si cu prietenii , nu stiu ce sa mai cred , ce sa mai fac . Nu stiu cu cine sa vorbesc , nu mai stiu in cine sa am incredere , simt ca ma pierd printre degete usor .
Nu vreau sa va supar , imi pare rau , dar asta e , nu stiu ce sa fac .
Incerc sa-mi recapat fortele , sa-mi revin .
Sper sa reusesc , m-am saturat sa ma cert , sa tip , toti nu ma inteleg , nici nu incearca , am sa ajung ca inainte , un baiat simplu , retras .
Sincer imi pare rau ca v-am suparat .
Cu stima ,
Horia

Nu m-ai suparat .
Doar voiam sa stiu de ce pleci de la ore si de la orele mele in special .
Asteptam un raspuns sincer si in nici un caz doar tacere .
Este bine ca pana la urma mi-ai spus motivul ____________ te plictisesti .
Asta nu inseamna ca este bine ca pleci . Orele pot fi reusite si datorita elevilor , ori elevii care fug nu ajuta cu nimic .
Este bine ca n-ai continuat cu ipocrizia .
De inteles _________ inteleg .

Draga Doamna Diriginta ! Imi pare rau pentru tot ce am facut , imi pare rau ca v-ati schimbat parerea despre mine . Timpul meu liber este prea greu de gasit , nu exista , timpul il petrec cel mai mult cu sora mea , este mica , ce pot sa fac ? Nu vreau sa va stric buna dispozitie . Nu vreau sa fiti suparata pe mine , sunt un simplu copil , incerc sa ma corectez , sa fie totul bine . Invat din trairi si din fapte . Nu de scuze va zic , dar parerea mea nu poate fi exprimata in versuri . Asteptarile sunt multe , dar ce sa fac , nu pot sa fiu perfect , perfectiune greu gasesti . Luni am plecat acasa , in alt loc n-am fost . Sunt multe de zis dar totusi putin timp . Asta sunt eu , altfel nu am cum sa fiu , am doua feţe , sunt omul cu doua feţe , ce sa fac . Am doua gandiri diferite . Sper sa le cititi aceste vorbe , versuri . Nu vreau sa va duc de nas , sa fiu un ipocrit . Incerc sa-mi revin , sa nu mai plec si sa ascult dar ... totul se face prin fapte , vorbe etc. Replici istete nu am sa zic , numai lucruri reale , nu am nevoie de replici , stau si astept o zi cu soare , sper sa nu va plictiseasca sau sa va supere .
Buna ziua !
Horia


Ai doua feţe si nu vrei sa fii un ipocrit ?
Complicat !
Lucrurile se complica si mai mult daca devenim ipocriti si fata de noi insine .

Draga Doamna Diriginta ,
Buna ziua !
Nu stiu cum sa incep , nu stiu cum sa-mi recapat increderea dumneavoastra .
Parintii mei , nu incerc sa-i scuz , dar sunt ocupati , avem nevoie de bani , sincer vorbesc , nu cer credibilitate , doar sa cititi mesajul meu .
Sunt sincer mai tot timpul , sunt mai retras din fire .
Eu singur mi-am pierdut increderea in mine . Daca ai mei o zi nu s-ar duce la piata , acea zi n-am avea bani . Eu as vrea sa lucrez dar nu ma atrage .
Sper ca tot ce am vorbit cu dumneavoastra sa nu ajunga la urechile lor .
Imi pare rau pentru toate necazurile facute pana acuma .
Ma voi revansa in timp .
Cu multa stima si respect ,
Horia

Astept ... doar ca uneori imi amintesc faptul ca nu sunt vesnica .

Buna ziua !
Sincer sunt mai mult eu de vina ca nu am venit . Dar nu vreau sa va supar , data trecuta am intarziat si m-ati dat afara , nu m-am simtit bine si de aceea am plecat .
Intr-un fel m-am suparat , dar mai mult m-a durut , am avut o mare parere de rau . Dar mi-a trecut , sper ca nu v-am suparat si daca v-am suparat sincer imi pare rau . Nu pot sa stau nici intr-o clasa in care nu sunt acceptat . Stau in banca mea , ma uit la colegi , vorbesc intre ei , sunt fericiti . Eu vreau pur si simplu sa fiu invizibil pentru toti din clasa . Cu mare parere de rau imi cer scuze . Nu stiu daca le acceptati , dar sper ca le veti accepta . Sincer fac eforturi pentru a-mi reveni , cum eram in clasa a IX-a . Va rog , aveti grija de Dumneavoastra , lupta nu este pierduta . Incerc sa-mi revin . Sunteti cea mai buna profesoara pe care am avut-o . Nu vreau sa va pierd , nu vreau sa ne ascundem dupa un perete si sa nu ne mai bagam in seama . Buna ziua !
Horia

A trecut mult timp ... si nu te-am mai vazut des pe la scoala .
Ar trebui ca la ora , in clasa , sa se creeze o atmosfera , o stare , un spatiu-timp care sa nu fie tulburtat de cei de dincolo de usa .
Profesor , elevi ________ actori in aceasta atmosfera . Cei care vin mai tarziu tulbura totul , par doar spectatori care deranjeaza si pe care trebuie sa-i integrezi in piesa , in acest spatiu_timp pe care ca profesor incerci sa-l creezi impreuna cu elevii deja prezenti ... si totul pare si mai greu .
Parca faci progrese ________ macar acum pari sincer ( cand ai scris biletul , pe urma iar ai disparut de pe la ore ) .
De ce crezi ca nu te accepta colegii ? Crezi ca pe mine ma accepta ? Ma aproba pe mine mai mult decat te aproba pe tine ? Cat de importanta este pentru tine impresia lor despre tine ? Cat de importanta este impresia ta despre ei ? Ce conteaza mai mult ? Ce este de facut ?
Sa devenim invizibili ?! Hm ! Prea ieftin ! Smecherii !
Nu cred ca ar trebui sa revii la ce erai in clasa a IX-a , ci sa te gandesti la viitor , la ce si cum vei fi peste cativa ani , la ce poti face pentru ca atunci sa arati asa incat sa-ti placa si tie cum te vei vedea .
Lupta ... cine cu cine lupta ?
Tu cu tine ?
Eu cu voi ?
Ei cu mine ?
Eu nu mai lupt , vreau sa incep ... sa colorez .
... colorez ... verdele-mi iese gri ... si ce ! Si ce ?!

BUNA ZIUA ! De ce ziceti ca sunt smecher ? Nu sunt deloc , asta e felul meu de a fi . De ce sunteti suparata pe mine ? Eu nu v-am facut nimic sau cel putin asa cred . Credeti ca sunt ? Deci vreau sa stiu daca eu sunt de vina pentru ce s-a intamplat ? Atatea intrebari dar fara raspuns , sau au raspuns ? Mi-e frica de examen . Imi pare rau ca am scazut in privirea dumneavoastra . Atatea lucruri , nu pot sa le fac pe toate . Ma mai bagati in lista de messenger ? Sau vreti sa taiem legaturile ce le-am facut ? Vreau sa fiti sincera , va rog mult ! La revedere ! Horia

Stii ca-mi place sa raspund intrebarilor pe care le puneti si actionezi in consecinta.
Pui intrebari . Eu ma bucur si tu te bucuri ca eu ma bucur .
Problema este ca pe tine nu par sa te intereseze raspunsurile mele , le citesti si faci la fel ca si pana atunci ( de exemplu __ iar ai intarziat la ora ) .
Ce s-a intamplat ?!
Nu stiu la ce te referi .
Frica de examen ... e buna . Inseamna ca ai bun simt ( cu toate ca nu-mi place deloc faptul ca tot intarzii ) .
In lista mea de messenger ai mai fost de doua ori si a fost alegerea ta sa nu mai fii ( tu ti-ai schimbat ID-ul ) .Te-a ajutat cu ceva prezenta in lista mea ?! Este interesant raspunsul la aceasta intrebare .

Buna Ziua ! Au trecut doua saptamani . Si eu v-am bagat in lista mea de messenger . De ce vreau sa ma aveti in lista ? Pentru simplul fapt ca imi face placere sa vorbesc cu dumneavoastra . O vorba buna . Dar va mai suparati ca nu prea am timp sa vorbesc . Noul meu ID este [ ... ] Vreau sa-mi limpezesc capul , nu stiu cum .
Ma puteti ajuta cu ceva , o vorba buna , nu stiu ?!
Buna Ziua .
Horia

Daca iti faca placere sa vorbesti cu mine vino la orele mele !
Mi-ai dat biletul si ai plecat desi mai aveai doua ore cu mine . Ore la care am vorbit ... cu cine ?!

Buna Ziua ! Cu colegii ati vorbit .
De ce nu stau la ore , pentru simplul fapt ca am colegi ipocriti , enervanti etc.
Nu-mi place sa barfesc dar nu-i mai suport deloc .
Nu-mi place sa barfesc dar nu-i mai suport deloc .
Nu stiu ce sa fac , poate ma fac invizibil , daca as putea .
Scuzele nu-si au rostul , faptul celalalt e pentru ca era frumos afara si am plecat acasa .
Stiu ca va supar si nu-mi place asta , eu poate reusesc sa imi revin .
Horia

Ce pacat ca nu putem fugi mereu de ceea ce nu ne place !
Aproape ca te invidiez !
Din toata povestea ... e bine ca te atrage frumosul , chiar daca este din afara clasei si a timpului ei .

Desi a scris cele mai multe biletele nu mi s-a parut ca am comunicat eficient . A inceput sa lipseasca din ce in ce mai mult . Parca venea doar ca sa-mi mai dea un bilet pe care il scria mereu in timpul orei , ca si cum semna condica si apoi putea sa plece cu biletul de voie . Mereu mi s-a parut ca nici nu a citit vreodata raspunsurile. Reactiile lui nu aratau ca ar fi auzit ce-i spuneam .
Intr-o zi din ultima saptamana de scoala am facut greseala sa deschid biletelul in clasa . A fost singurul pe care l-am deschis in clasa , pana atunci le-am citit mereu acasa , pe strada , ca sa evit vreo reactie necontrolata din partea mea , sa evit manifestarea unei revolte de moment .
Am citi cam un sfert din el , m-am infuriat si l-am aruncat inapoi elevului reprosandu-i indrazneala si impertinenta . Ceilalti cativa elevi din clasa m-au privit mirati .
Spunea ca a incercat macar sa fie cuminte , dar vede ,,ca nu-mi mai ajunge’’ .
M-a infuriat exprimarea , m-a infuriat privirea lui indrazneata , mi-am amintit toate gafele si lipsa lui de reactie la multe idei. Ar fi trebuit sa respect regula pe care mi-o impusesem si sa nu reactionez ?! Asa facusem pana atunci si nu obtinusem nici un rezultat pozitiv . Era prea mult pentru mine.
Mi-a parut rau ca am pus punct intr-un mod brutal acestui joc al biletelelor .
Cine sa mai indrazneasca sa-mi dea un bilet dupa asa o reactie din partea mea ?
Oare ce mai scrisese in continuare ?
Mi-a parut rau pentru ca nu am putut fi un bun exemplu pentru elevii mei .

... dar am mai avut o ora si mi-a mai adus un biletel :
Nu stiu cum sa incep .
Pentru inceput vreau sa ma scuz pentru iesirea in evidenta ora trecuta .
Pur si simplu nu-mi pot controla nervii , imi pare rau .
Altceva , cam atat .

Buna Ziua !

Deocamdata este suficient pentru un nou inceput .

Niciun comentariu: