duminică, 4 noiembrie 2007

Povestea unor esecuri - Gabriel , Nae , Valentin , Marian




Capitolul : Gabriel

Ce trebuie sa fac cand unii baieti din clasa rad de mine si dau in mine ?

Primul pas l-ai facut .
Si l-ai facut in directia buna ; ai recunoscut ca ai o problema , ti-ai pus intrebari si vei avea astfel sansa de a-ti gasi raspunsuri .
Daca situatia este grava ar trebui sa-mi spui mai multe .
Se spune ca ,,nimeni si nimic din afara nu are putere asupra ta decat daca ii conferi acea putere’’ , ca ,,nu conteaza ce ti s-a intamplat ci atitudinea fata de ceea ce ti s-a intamplat’’.
Monstrii din jurul nostru se alimenteaza cu frica noastra .
Este atat de importanta parerea unui nesuferit despre tine incat sa te afecteze ? Aici este secretul . Noi suntem cei ce selectam ce trebuie sau nu sa ne raneasca .
Asculta-i doar pe cei care nu-ti vor raul si-ti vei castiga increderea in tine .
Nu pot fi modelati toti oamenii , uneori trebuie sa ne acceptam infrangerea . Sunt oameni rautaciosi , dusmanosi , care nu pot fi convinsi sa nu mai simta placere cand fac rau altora ; de obicei isi fac rau si lor insisi .
Ocoleste-i sau evita loviturile lor prin replici , prin atitudine , nu devenind inert si inchizandu-te in tine .
Nu stiu care sunt nesuferitii care te supara , dar sigur tu esti pe drumul cel bun !

S-a integrat bine in colectiv , in colectivul acestei clase !
Dar cu mine nu a mai vorbit decat foarte rar , abia ghicit !

Capitolul : Nae

Care a fost cea mai buna fapta pe care ati facut-o si care este cea mai rea fapta pe care ati facut-o ?

Nu stiu .
Doar altii pot vorbi despre valoarea faptelor mele .
Nici n-as vrea sa stiu care sunt aceste fapte , mi s-ar parea ca am dus o viata plata intre doua limite .
M-as simti un segment cand eu as vrea sa fiu un izvor ...
Nici nu cred ca exista fapta ,, cea mai ...”
Suntem intr-o continua evolutie si transformare incat e imposibil de gasit o masura pentru valoarea faptelor din toata viata .
Cred ca un lucru bun este ca inca incerc sa vad partea buna a oamenilor , a tot ceea ce mi se intampla si ca incerc sa nu obosesc .
Cred ca lucrul cel mai rau este ca uneori nu reusesc .

Doamna diriginta ,
Deci in primul rand , buna ziua sau buna seara , nu stiu cum sa incep dar am observat ca in ultima perioada nu mai suntem ca inainte . Stiu ca sunt de vina in legatura cu absentele la scoala dar nu inteleg de ce daca vin la scoala si incerc sa stau la ore nu mai vorbim ca inainte , ceea ce nu-mi place .
V-as ruga frumos sa ma iertati si va promit ca incerc sa ma schimb si sa va fac pe plac si dumneavoastra dar si mie . Va multumesc pentru intelegere si sper sa fie bine . Totodata sunt trist de schimbarile care sunt in clasa in legatura cu unii colegi . NU IMI PLACE CE VAD . Incerc macar EU SA MA SCHIMB SI SA VA VAD MULTUMITA DE ELEVUL PE CARE IL AVETI .

Multumesc __ frumos bilet ; e asa de frumos incat nici nu conteaza daca este sau nu sincer .Uneori atat de mult asteptam o vorba buna incat nici nu mai conteaza cand , unde , cum , cine , de ce ne-o spune .
Zilele vin peste noi uneori bolovanoase , colturoase , alteori limpezi , alteori verzi ... ne slefuiesc , ne sfarama , ne lumineaza ... si tot asa ne schimba mereu .
De aceea si conexiunile , legaturile noastre cu restul lumii sunt mereu in schimbare , sunt fragile , sunt vii , trebuie tesute incontinuu si nici asa nu este sigur ca rezista .
Nu putem pretinde ca aceste conexiuni sa incremeneasca , sa le gasim mereu acolo asa cum le-am lasat ... sa fie ca inainte ...
Iar daca nu ne pricepem sa le realizam ... asta e , e trist .
Greu este mai ales pentru cei al caror rost este sa stabileasca legaturi , sa transmita , sa motiveze , sa impinga lucrurile inainte ... sa vezi acolo sentiment de ratacire .
Da . Nici mie nu imi place .
Cel mai greu suport faptul ca nu sunt in stare de mai mult .

Atat .
Elevul a continuat sa nu vina la ore .
Desi ... cand ne-am intalnit mi-a zambit si nu s-a mai ascuns .

Capitolul : Valentin

Nu am nici o intrebare , pot sa va spun ca sunteti cea mai draguta si intelegatoare DOAMNA DIRIGINTA , va admir cu stima si respect ,

Valentin

Vezi vre-un avantaj in faptul ca eu sunt diriginta ta ?

Nu a raspuns ...
La nimic nu a raspuns ...

Capitolul : Marian

Ce parere aveti despre colegii mei ?

Unii sunt recuperabili , unii sunt frumosi , unii au nevoie de un ajutor din partea unui psiholog , unii sunt inghetati , unii sunt rataciti , unii sunt cuminti , unii sunt energici , unii sunt cu fes ... dar toti sunt in clasa mea si printre ei esti si tu .

Ce parere aveti despre mine ?
Cam cati elevi credeti ca vor lua examenul ?
Si care sunt aceia ?

Abia astept sa vina primavara !
Atunci toti cei ce hiberneaza se trezesc .
Intreaba-ma despre tine abia la iarna viitoare .
Toti veti lua examenul ___ daca va veti trezi si veti invata sa vorbiti .

Stiu doamna ca v-am dezamagit putin , dar a intervenit caldura etc. care iti creaza o stare de plictiseala si nu prea mai avem chef de invatat . Poate ma intelegeti , dar sa stiti ca nu ma deranjeaza orele dumneavoastra , ba chiar imi place sa asist ca mai inteleg si eu niste lucruri . Astept o concluzie sau un raspuns de la dumneavoastra .

Ai dreptate . E cald .
Orele devin plictisitoare . Elevii spun mereu aceleasi lucruri , generatii dupa generatii .
Pana si dezamagirile au inceput sa devina plictisitoare prin continua lor prezenta . Le anticipez , stiu ca vor urma , nu ma mai mira .
Incotro ?!
Ai plecat cu prietenii tai chiar daca stiati ca trebuie sa dati teza la economie .

Atat.
In continuare a fost si mai cald ori n-a mai venit primavara ?!

Niciun comentariu: